Einar Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Har handla meg en 1987 Ford Scorpio 2.8i Ghia 4x4 nå. Bilen har av utstyr: AC, Webasto, Alarm, 4xel-vinduer, Elektrisk justerbare seter foran og bak, elektrisk soltak, sentrallås, tåkelys, integrerte hjelpefjernlys, kjørecomputer, grafisk infosystem, alle varslingslampene, takkonsollen med utetempmåler, klokke/kalender og stoppeklokke, alt orginalt utenom webastoen. Bilen er blå og stygg, kjøpt billig, gikk ikke ved kjøp, går såvidt nå, sitter MT75-kasse i den(er det riktig) kjøpte den med demontert innsug/dyser, monterte sammen igjen og fikk start etter ett (ok 2 da) bensinpumpeskifte. bilen gikk da på 4 eller 5 sylindre, hatt av toppdeksler, alle ventiler lukker og alt beveger seg, skiftet dyser og fuelrail(plukka av granadaen), får ikke start etterpå, tenner, starter på startgass såvidt, kontrollert rotor og fordelerlokk, skiftet plugger(Motorcraft AGR22C)(hadde dessverre ikke pluggkabler som passa på fordeleren) Får fremdeles ikke start, er 20 liter bensin, tenner en gang inniblandt. Høres ut som det er veldig dårlig komp på flere sylindre, ingen ventiler hang, kjørte den på høyt turtall ett godt stykke. Er det blyfri-topper på denne? Kan det være så enkelt som at bilen er kjørt på blyfri og skal ha bly? Noen som har tips? Bilen røyk forresten ikke blått i det hele tatt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Du får sjekke om du har gnist på alle pluggene til rett tid, og om du har bensin ut av dysene og om det er kompresjon. Dessuten stemmer det ikke at bilen din har 2,8 motor og mt75 kasse. Men det kan jo være byttet i ettertid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Tenkte jeg skulle til å kikke litt på tenningsdelen i dag, måle litt kabler, sjekkke/bytte modulen, kanskje prøve å kinne med dysene ute... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Dyser som ikke åpna iallefall, så nå er jeg på dysejakt, Er visst samme dyser på OHC så nå er det ut i haugen å kikke... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Fått start nå :-) Skifta dyser til 6 stykker som virka, justert ventiler, 8 stykker som hang på, bilen starta med en gang når jeg prøvde etter ventiljustering. Bilen gikk ikke spesielt bra eller fint nå, sviver på over 2000 rpm på tomgang, litt mindre uten tomgangsmotor, men må nok kjøres litt med, ble bedre etter litt kjøring nå så, har stått i 2 år. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.