deve87 Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Hei. Mamma har en Lancer GLI fra 94. Det er en 1.3l 12vent. med rundt 75hk. Var å surfa litt på nettet så fant jeg en el.supercharger på eBay. Haha, sikkert bare noe dritt. Men tenkte å montere den på bilen til mamma. Kosta jo bare 350kr liksom. Men det jeg lurer på er om motoren i det hele tatt tåler litt ekstra trøkk? Jeg tviler på at den el. greia lader mer en 3psi :D Men bare for å være sikker.. Link til el.supercharger`n http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33741&viewitem=&item=160288394484&_trksid=p3907.m29 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Dette gir ikke mere effekt, heller mindre, det øker også risken for fremmedlegemer inn i motoren, anbefales altså på det høyeste om du tror på tannfèen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Den der funker like bra som å fylle v-power på tanken, kontra blyfri 95... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Eneste er at 99 kan motvirke tenningsbank kontra 95, mens elekriske superkrefter sikkert skader motoren.. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Haha, det funker ikke nei. Jaja, får bruke den som vifte til PCn eller noe da :) Men det kommer da vel ikke fremmedlegemer inn i motoren? Det fungere jo på samme måte som en kompressor. To blader som spinner om hverandre, motoren er jo isolert fra alt dette.. Edit: Altså el.motoren er isolert fra bladene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Dobbelpost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Det der er bare juks og fanteri. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Ok, tenkte meg det egentlig. Men jeg forstår ikke hvordan motoren får lavere ytelse? Og heller ikke hvordan det øker risikoen for fremmedlegemer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Ok, tenkte meg det egentlig. Men jeg forstår ikke hvordan motoren får lavere ytelse? Og heller ikke hvordan det øker risikoen for fremmedlegemer? Lavere ytelse fordi viftehuset blir som enn innsnevring/struping i luftveien for innsugsluften. Og fare for fremmedlegemer fordi hele viften og div sitter inni luftinntaket etter luftfilteret, så hvis viften f.eks. ryker og det faller av deler er det ikke noe luftfilter som fanger opp delene og de løse delene havner inn i motoren. Og med tanke på prisen og at dette er noe Taiwan-jalla, så bør du regne med at det vil falle av deler :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Ok:) Takk for fyldig svar. Ikke for å være helt bortreist men fikk lyst å faktisk prøvemontere den. Bare montere et slags filter etter viften. Skal bare se hva som skjer..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Den "superchargeren" det er snakk om er lagd i billig plast, sitter etter filteret, og det er ett enormt sug i en motor ved fullgass, som kan dra med seg mye ting som bremser luftveiene. Hvis du tror en netting eller noe greier å stoppe det så tro om igjen, har sett finmaska netting bli dratt inn i motore før jeg, den som sitter på luftmassemåleren. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Vet at motoren trekker til seg masse luft. Det kan jo ses på eksostrykket vet full gass. Men tenkte ikke på å laga noe jalla som motoren lett kan suge til seg. F.eks lage en boks rundt et filter som igjen har en sugeside. Sugesiden plasseres el. dritten. Motoren kan umulig klare og suge noe gjennom et K&N filter. Latterlig tegning da men :) EDIT: Men motoren kan risikere å dra vifta omvent vei :D Je får prøve å sette spenninga opp på motoren. Eller montere en kraftigere motor. Er morro å prøve.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg