Gå til innhold

Kjøpe e36 coupe.. Hva skal jeg se etter?

Ranger emnet

Henrik_H

Anbefalte innlegg

Som topicen sier så er jeg på jakt etter ny bil..

Er det noen kjente feil på e36 coupe jeg burde se etter? Vanlig med rust på disse? Burde jeg kjøpe 318 eller 320? Bare kom med den infoen dere har..

Takker på forhånd for svar ;)

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig å sjekke er rust. E36 har vært plaget med rust på bagasjeluka, skjermer og dører. Sjekk etter ulyder i drivverk og slakke i foringer når du kjører bilen.

For all del sats på en 320 framfor en 318, dette er en fordel om du trenger å bytte motor ved en senere anledning. Da er det bare å sette inn en 2.5liter uten å bytte noe annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har en bil i kikkerten nå.

Strøken 318is, 92 modell, gått 118000. Helt original, strøkent interiør og drivverk! Ingen farlig rust.

Det jeg har å utsette på er: Dempere bak må byttes, sprekk i støtgfangern foran samt noen små overfladiske rustflekker på panser og hjulbuer foran.

Selger skal ha 58000, det høres vel ut som en grei pris?? anyone?

- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er dyrt å kjøpe en standard org bil. men det er det sikreste. og kan den km standen dokumenteres er det sikkert en bra bil. og prisen er vel forsåvidt grei. men syntes du kan prute litt på de manglene en sprekt støtfanger må byttes å lakkes. det er noen tusenlaper der. når det kommer til støtdempere, regner jeg med du kommer til å ivestere i et senkesett til bilen.

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det bare støtdemperne bak som må byttes, bilen virket tight og fin da jeg prøvekjørte den! Bremsene var byttet nylig.. Han hadde et bud inne på 57', så får ikke pruta den ned. Har ikke peiling på BMW, men som det virker på dere og det jeg så, så er vel ikke 58000 noen blodpris?

Tror ikke det blir noe senk før vinteren, skal kjøre rundt i indre Troms :D ikke så praktisk med laaav bil da!

- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips er og sjekke el vinduene tak luke som nevnt rust hulbuer bak kofurt lokk kanaler jekkfester. på 318is motorne som er fra 91-94 pleier kjede og bli slakt da vil du høre det slå i toppdeksele i forkant på motoren, sjekk etter olje lek bakkant av girkassa. "hardy" foringa i mellon akslen. demperene bak. enneledd. kallipperne forran har en tendens til og gå i stykker.

dette er jo sef slite deler som må byttes på alle biler men av en eller annen grund går dette igjen på bmw. så vist bilen er bra er det bytta. og bilen tatt vare på. veldig god og kjøre har alderig stoppa for meg starter altid god på vinterføre med riktige dekk.

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 318is på meg :D

Helt original, diamantsvart metallic, gått 118000! Har såvidt rukket å legge planer for hva jeg skal gjøre med den, men i første omgang blir det en oppgave i seg selv å få den fra Oslo til indre Troms der jeg jobber til daglig! Kommer med bilder i en egen tråd..

Takk for råd og tips ;)

- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider