Gå til innhold

Ombygging: Golf GT til GTi

Ranger emnet


Kosesau

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som må til for å få en Golf 2 GT(91mod m/kat.) godkjent som GTi?

 

Har en GTi PL motor på handlelista(GTi-motoren som kom når det blei påbudt med kat. 129Hk.),

 

Noen som har noe å tilføye til PL-motorene forresten? Tips og triks? Problemer eller gode sider? :)

 

Det jeg vet jeg på gjøre:

 

- Ledningsnett må byttes

- Motor må byttes

- Får ny kasse - men noen som vet om kassa eg har no i det heile tatt vil passe over på motoren? i så fall kjører eg til den er død.

 

Har såvidt lest litt rundt, og lurer på om det er noe med bensintanken? Pumpa eller noke som må/bør byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du bør gjøre er å skaffe ombyggingspapirer fra Møller, for så sende en søknad for ombygging til Biltilsynet..

 

Drivaksler må byttes (Delenummer: 191 407 271/272 (KR, PL og PG))

020 Girkasse (Svak kasse, søk heller om å få bruke en 02A-kasse)

Komplett ledningsnett med hjerne.

Bremser 239x20 foran og 226x10 bak

Bremsekraftforsterker 9"

Bremsekraftregulator for bakbremser

Bakaksling (med stabilisatorstag)

Stabilisatorstag foran.

GTI Skjermbreddere og lister

Luftføring for bremseskiver foran

 

Antar du må bytte begge bensinpumpene.. Og der er vell forskjell på KR og PL om jeg ikke tar helt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vell bare 21,5mm stab.stag for Golf 2..

Corrado har 18mm og 23mm

Golf 3 20mm og 21,5mm

Passat 22mm og 24mm

 

Hva som passer om hverandre tør jeg ikke svare på..

 

For da er vel forstillingen lik på alle 1,8 bortsett fra bremser:wonder:

Men, bruker ikke 16v 256mm skiver foran?

8v bruker ivertfall 239mm frem til 87-88, etter faceliften er jeg usikker:wonder:

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Obs. G60 har 23mm stab.stag og.. min feil)

 

Travers og bærearmer er jo samme greia.. Som sagt bare stabstag, noen foringer og lenkearmer som er forskjellen i den sammenhengen (mener jeg..:wonder)

Hjullagerhus er forskjellig..

Støtdempere..

Drivaksler..

Motorfester..

 

Angående 16V bremser, så var jeg selv litt i tvil..

Må innrømme at jeg stoler mer på din teori.. (Tok utgangspunkt fra Møllers ombyggingspapirer)

 

ETKA7:

1989 Golf

GIRLING 239x20mm (KR, PB, PF, PL, GT-Spezial, GU, RH, RP)

 

1989 Golf

GIRLING 256x20mm (KR, PL)

 

Men for 1991 finner jeg ikke KR/PL uten at det er 256x20mm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Obs. G60 har 23mm stab.stag og.. min feil)

 

Travers og bærearmer er jo samme greia.. Som sagt bare stabstag, noen foringer og lenkearmer som er forskjellen i den sammenhengen (mener jeg..:wonder)

Hjullagerhus er forskjellig..

Støtdempere..

Drivaksler..

Motorfester..

 

Angående 16V bremser, så var jeg selv litt i tvil..

Må innrømme at jeg stoler mer på din teori.. (Tok utgangspunkt fra Møllers ombyggingspapirer)

 

ETKA7:

1989 Golf

GIRLING 239x20mm (KR, PB, PF, PL, GT-Spezial, GU, RH, RP)

 

1989 Golf

GIRLING 256x20mm (KR, PL)

 

Men for 1991 finner jeg ikke KR/PL uten at det er 256x20mm..

 

Som jeg tenkte ja:)

Hvis en da skal følge brevet fra Møller så trenger en strengt tatt vel bare nye hjullagerhus og akslinger.

Hans GT har nok allerede 239mm foran og 9" bremsekraftsforsterker, det har ivertfall min GU:)

 

Kanskje ikke noe en burde nevne så høyt, men strengt tatt burde vel godkjenningspapirene nevne at hvis en bygger om til PL så burde det brukes 256x20:p

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår