Gå til innhold

Gåen turbo etter skifte av luftmassemåler

Ranger emnet


anyhuus

Anbefalte innlegg

Ved sist service på vår 530 (2001 mod) påpekte vi overfor merkeverksted at blien virket litt "død". Dette fant de årsaken til i en defekt luftmassemåler, og denne ble skiftet. To uker etter service røk turboen. Det kom ulyder fra motoren som ettr mitt skjønn kunne tyde på en eller annen form for skjæring. I hvertfall kom det "rakle"-lyder fra turboen når den spant. Tilbake til samme merkeverksted, blir dette bekreftet. Ny, svinedyr reparasjon. Bilen har gått 136.000 km og er 7 år gammel.

Jeg kan ikke fri meg fra tanken på at det er en sammenheng melleom denne defekte luftmassemåleren (eller skiftet av den) og at turboen ryker rett etter. Kan verkstedet ha gjort noe feil? Eller er det vi som har kjørt med defekt luftamssemåler så lenge at det er vi selv som har forårsaket dette? Jeg synes ikke 7 år og 136' km er så mye for en turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår