Gå til innhold

Golf Gti 16v og Turbo

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ser ut som electromotive sprut.

For 20000 får du datasprut, eller ex.manifold, turbo og eksosanlegg+litt småtteri.

Bør legge litt meir enn 20000 i det.

Kompis har porsche dyser og tillegsdyse(MF2) til salgs, det kan brukes opp til 190hk ca.

Du kan jo bruke digifant g60 sprut, det koster ikkje allverden.

Med digifant sprut, S4 manifold og turbo kan du vel få ihop ein grei motor med godt over 200hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

sprøtt..

vet noen specs på bilen hans? hvilken turbo osv osv? dyser, bla bla. motorstyring? senket hvor mange mm? osv osv. hva er gjort. årsmodell bla bla bla.. noen som vet?

ottar.. for 20000.. hva får jeg da?

Motoren hans er bygd hos Ruud's Motorservice i Darbu.

ca 288hk og 400nm. Electomotive tec II motorstyring, oppgradert Garret T3 turbo, 520ccm dyser, senket ca 13cm + masse mer

Er org. en 1985 modell 1,3l godkjent som gti 16v

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

gammel er han da? han må faen meg ha brukt mye penger på den bilen :) 520ccm dyser? hvor mye er det på en org 16v?

Det vet jeg ikke, 20 ett eller annet? Kostet nok en del ja...

Tror ikke dine 20 lapper hadde holdt lenge der :)

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

vel, sånt har jeg ikke råd til.. da kjøper jeg meg noe feitere. men, 20-30k på turbo.. kan jeg sikkert påkoste.. blir vel å koste på bilen en del stasj, blant annet styling av noe slag. ca 10-20k.. og interiør.. turbo til sommeren..

men, jeg tar fortsatt i mot tips osv.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole Morten

Det jo Arild Ruud som har bygd hele motoren, så eieren vet vel sikkert bare sluttprisen...

Trur nok de gutta veit EN GOD DEL uansett! hadde i hvertfall jeg hatt hvis jeg hadde bestemt meg for å legge så mye penger i bilen min. Da skulle jeg visst alt som var gjort!

men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider