Gå til innhold

Golf Gti 16v og Turbo

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by pololars

Christian har gjort det meste selv på den bilen. Mye i motor også. Så han har da litt peil.

 

Følg med på Autofil så får dere vite mer =)

 

Han har nok peil ja, er han ikke mekaniker da?

 

Men selve motoren er bygd av Arild Ruud. Men det er jo gjort mye annet med den bilen, så peil har han.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pololars

Christian har gjort det meste selv på den bilen. Mye i motor også. Så han har da litt peil.

 

Følg med på Autofil så får dere vite mer =)

 

Da var det gull golfen til Christian jeg så Jan Erik kjørte i et klipp på tv'n da??

Når kommer det innslaget på tv?? så jeg kan gjøre klar videospilleren ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering.

 

Nå har jeg hørt litt rundt omkring med folk osv.

 

Motoren er lav komp fra før, som sagt tidligere. Så det er ikke noen modifiseringer innvendig på gang.

 

Det som ser ut til å bli en billig men bra løsning er å bruke

 

Digifant G60 innsprut og resten av injectionssystemet fra G60.

En SNS chip til 16v Turbo

Eventuell Cosworth Intercooler

En eller annen turbo (t3 f.eks?)

Eksosanlegg (Dobbel potte fra svendsen)

Og eventuelle slanger og diverse..

En eksosmanifold (evt spesiallaget)

 

Dette blir en del arbeid, og mye av dette har jeg ikke peil på selv, så jeg må sette meg inn i det eller få noen til å hjelpe meg, evt betale for å få det gjort.

 

Digifant = 1500 ca

SNS Chip = 1500 ca

Cossie IC = 1500 ca

Turbo = 5000 ca (billigst mulig egentlig, kan jo skifte ut etterhvert)

Eksos = 5000 ca (får på nå snart, før turbo, så må jeg evt skifte ut grenrør og manifold i ettertid)

Manifold = 4000 ca

Slanger etc = 1000 ++

 

Litt over 20000, pluss arbeid og evt bytte av clutch og girkasse..

 

 

Noen som har noe å si angående dette og evt vil hjelpe meg med dette, noen deler å selge.. osv.. jeg må til trondheim for å få eksos'n min uansett. så hvorfor ikke kjøre bilen sørover til neste sommer.. litt tøft å komme hjem igjen med RÅ motor ;)

 

Så helt til jeg er sikker på hva jeg skal gjøre med motor og vet hva jeg kan bynne å kjøpe. Så blir jeg å skifte på fangere, lykter, hive på litt hekkskjørt og lakk osv.. Sånn at bilen blir strøken til jeg får lappen tilbake.. Så kommer motor.. :) Gleder meg litt

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsettet der kan funke bra ja, tipper på 200++hk.

Men regn med at 30000,- reiser.

s4 manifold og turbo er enkelt å få på plass, også fuelrail fra den.

Å få digifant til å funke krever sikkert justerbar bensintrykkregulator, om den ikkje skal mappast sjikkeli da. Men det koster ~10000,- Driv å undersøker litt priser i Sverige på det nå.

Eg selger kanskje mitt sprut, det er med sns steg5 chip, kanskje det kan fungere.

sns har ikkje chip spes. til 16v men det har kanskje http://www.slstuning.de/

 

Må også bruke gasspjeld fra g60, brytere der.

 

skal sjå om eg klarer å skrible ned ca. kva du får bruk for i morgon. Jobber ikkje så forbanna hardt for tida lell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår