Gå til innhold

Noen som vet ?? 17m RS 1970 mod.

Ranger emnet


TT Racing

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om en 1970 Ford 17m RS til en billig penge:)

Problemet er bare det at forige eier har begynt og bygge om bilen fra sedan til hardtop:omfg

Er det noen som vet hvor hardtop karosseriet er forsterket i forhold til sedanen?

Bilen er VELDIG bra for rust og deter jo tross alt en RS, men er lite hypp på å begynne å bygge tilbake til sedan igjen...:(

Noen som kan hjelpe ??:confused:

-1969 Ford 17m

-1986 ford scorpio

-1976 Ford Taunus

-1987 Mercedes 300E


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det er så lett å få hardtop av en sedan. Det sitter vel ikke mye bæring i taket på en hardtop i og med at B-stolpen forsinner osv. Nå er ikke dete mitt sterkeste felt, men jeg vil tro at du må forsterke mye bak dørene for å forhindre at bilen kneler på midten. Så skal jo alt godkjennes også. Jeg hadde nok prøvd å fått den tilbake til sedan igjen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det er så lett å få hardtop av en sedan. Det sitter vel ikke mye bæring i taket på en hardtop i og med at B-stolpen forsinner osv. Nå er ikke dete mitt sterkeste felt, men jeg vil tro at du må forsterke mye bak dørene for å forhindre at bilen kneler på midten. Så skal jo alt godkjennes også. Jeg hadde nok prøvd å fått den tilbake til sedan igjen tror jeg.

 

Det som er gjort med bilen,er at han har fjernet B-stolpene og sveiset på ett hardtop tak. Dette ble gjort i 1985, og bilen har stått lagret tørt slik siden den gang.

jeg vet det skal være forsterkninger i kanalene på hardtop'ene, men er det noen flere forsterkninger ?

Det beste ville jo selvfølgelig være å fått den tilbake til sedan igjen,men det er lettere sagt en gjort... :(

-1969 Ford 17m

-1986 ford scorpio

-1976 Ford Taunus

-1987 Mercedes 300E


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er gjort med bilen,er at han har fjernet B-stolpene og sveiset på ett hardtop tak. Dette ble gjort i 1985, og bilen har stått lagret tørt slik siden den gang.

jeg vet det skal være forsterkninger i kanalene på hardtop'ene, men er det noen flere forsterkninger ?

Det beste ville jo selvfølgelig være å fått den tilbake til sedan igjen,men det er lettere sagt en gjort... :(

 

Send meg en pm, så skal du få tlf. nr til en P7.1/P7.2 ekspert.

Han kan svare deg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

tror selv at det kun er avstivere i kanalene , men RS prosjektet blir lagt på is for nå.:) Må få gjort ferdig 17m v4'n først :ford:

Men om det er noen som er intressert i rs'n , så er den din for 3000,-... :D bilder kan skaffes

-1969 Ford 17m

-1986 ford scorpio

-1976 Ford Taunus

-1987 Mercedes 300E


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

tror selv at det kun er avstivere i kanalene , men RS prosjektet blir lagt på is for nå.:) Må få gjort ferdig 17m v4'n først :ford:

Men om det er noen som er intressert i rs'n , så er den din for 3000,-... :D bilder kan skaffes

 

Du har PM.. skaff noen bilder. Er den komplett? Kjøpern jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår