Swe-Simon Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Hej Jag har funderat lite på att bygga iordning en 500-550hk b230fk och stoppa i en sleeper 240. Hur tycker ni man ska bygga motorn ? Portad 531 topp Större ventiler (Hur stora duger?) Någon trimkam Smidda kolvar Smidda stakar Extraktorgrenrör hks style wg Nån sån här turbo http://turbobanditense.e-butiken.se/show_product.asp?artnr=003&ref=%2Fshow%5Fcat%2Easp%3Fcat%5Fid%3D31%26head%5Fid%3D22&cat_id=31 Eller nån lastbilsturbo Kina intercooler Större spridadre mm Köra det med megasquirt ? Sen köra det ihop med en bmw zf låda från m3/328 mm Tror ni man kan nå den effekten med detta recept? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 eg har ikkje akkuratt noe å si her, men styrer nå på med egen maskin, men har du bygd noen trimma maskin før? erfaring? viss ikkje så ville eg ha kontakta ett seriøs trimme sjappe og eller tråle nettet og se hva andre har gjort, for 500hk er ein del, og det er enda vanskligere å få di stabile.. ville gått for 16v topp, men 8v funker sikkert det også... ser at mangen bruker netics turbo, eller garrett (sjokk) du trenger store dyser ca 1000cc/min og viss eg skulle hatt stor motor ville eg gått for autronic sprut, sier ikkje at megasquirt er dårlig, men ser at mangen bruker autronic eller halteck.. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Det er ikke lett å få til 500 kjørbare hk i en 8v, ville heller gått for 16v, da holder det med litt bearbeiding av kanaler. Så må du finne en turbo som passer til motoren, har garret kulelager turbo på min. veldig godt fornøyd med den. Et bra sprut må du ha og ikke minst en proff til å mappe. Lykke til Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 har faktisk god tro på at MS skal kunne klare å styre en sådan motor. er muli med 8v seff men den må "speces" grådig opp skal du klare 500+ uten astmatiske tendenser. valg av snurre vil vel være kurant å velge noe av kjent fabrikat. kina turboer er nokså astmatiske og og ganske så rart speca. pulssplit og kulelager er vel også og foretrekke men ikke nødvendig. når det gjelder grenrør så er ikke færdige kinarør ala XS power og foretrekke. enten lage selv etter konsultasjon med proffer eller få lagd av proffer. "hks style" WGn er jo også et kinafabrikat men kan muli funke det også. ville heller slengt litt mer dineros i en bra WG. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvilE30 Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Vel hvis du skal ha turbo så ville jeg gått for en ikke så alt for stor. Sånne lastebilturboer er lagd for å lade 8-12 liters motorer, og fungerer ikke så bra på bil. Men du får jo jævlig mye effekt av sånne turboer da:) Kjenner en som hadde lastebilturbo og han gadd ikke å kjøre det lenger fordi han måtte opp i nesten 4000rpm før turboen starta å snurre ordentlig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Vel hvis du skal ha turbo så ville jeg gått for en ikke så alt for stor. Sånne lastebilturboer er lagd for å lade 8-12 liters motorer, og fungerer ikke så bra på bil. Men du får jo jævlig mye effekt av sånne turboer da:) Kjenner en som hadde lastebilturbo og han gadd ikke å kjøre det lenger fordi han måtte opp i nesten 4000rpm før turboen starta å snurre ordentlig:) stemmer det blir jo noe mere lagg enn med en korrekt speca turo men budsjettbygg er jo budsjettbygg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvilE30 Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Ja sant det, bare å ta en turbo som ikke er for stor. Er jo fryktelig morsomt med sånne store turboer den første stunden, men føles etter hvert ikke så trygt. Greit om den starter rett før 3000 eller noe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 skal litt til for å få bra med ladetrykk før 3000 på en 500hk 2,3 firer da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvilE30 Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Gå for twin turbo:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Det er ikke lett å få til 500 kjørbare hk i en 8v, ville heller gått for 16v, da holder det med litt bearbeiding av kanaler.Så må du finne en turbo som passer til motoren, har garret kulelager turbo på min. veldig godt fornøyd med den. Et bra sprut må du ha og ikke minst en proff til å mappe. Lykke til er det ikke bare og kjøre med 940 rør og org innsug a? "har hørt" om noen som brukte det :D bygg for e85. får mange "gratis" hk da. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 er det ikke bare og kjøre med 940 rør og org innsug a? "har hørt" om noen som brukte det :D bygg for e85. får mange "gratis" hk da. er vel maks 350hk med org insug og grenrør. tja, er ganske ubrukelig med E85 da, bruker 1 tank på 0 tid, og lite plasser og fylle. og veldig tungstartet. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 ikke så veldig tungstartet heller ;) til 500hk holder det jo fint med 940 "grenrør" og innsug ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Husk nå at fyren er fra sverige, og der er det vel masse steder å fylle e85. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Les litt rundt på forumet her: http://www.savarturbo.se/ Endel av de gutta tror jeg hadde klart å vri ut 500 hk av en Briggs & Stratton motor og ellers det de fant på låven. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 får sette ei tønne i bagasjen da. men ja, han er jo fra sverige så da er det litt enklere. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.