Gå til innhold

bi xenon problem

Ranger emnet

texas_ranger

Anbefalte innlegg

heisann, monterte ett h4 bixenon kit på bilen min for en tid tilbake.

men har noen små problemer.

for det første fungerer ikke indikatorlampen for fjernlyset lengre (tror jeg har en løsning på det)

og for det andre så lyser fjernlysa alt for kort.

dvs, fjernlysa lyser nermere bilen enn nærlysa.

er det noen måte jeg kan justere dette på en grei måte?

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor bytte til halogen... som har mye dårligere lys...??? var vel ikke spm om han skulle bytte til halogen eller fikse xenonpærene, mn om det var mulighet for å fikse ett problem med de pærene han har montert og fortsatt vil ha på bilen... spiller ingen rolle hvor mye han blender andre....biler med orginal xenon blender enkelte ganger mer enn enkelte ettermonterte xenonkits på biler uten xenon....

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bixenon er no dritt. why?.

FOrdi fjernlyset ditt er i samma styrke som kjøre lys. forskjellen er at du har en solenoid inni der som trekker pæra di en cm tilbake og dermed HEVER lysene dine lenger bortover!

Vanlig halogen er mye sterkere men du får seff en annen farge på lysene som gir inntrykk av at de er svakere.

Skal du ha onkli lys må du ha dobble lamper, eller pærer i xenon. altså en kjørelys lampe og en fjernlys

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævli rart du ikke har det for jeg har montert 4 stk på 4 forskjellige biler. og det er akkurat samma jeg sliter med også!

de er for svake og for lave. Derfor kjører jeg med bixenon på bilen men har i tilleg rallylys i grillen som da forsterker lyset uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje noe forsjell på kvalitet på settene? Har montert på v70, 940 og honda crv.. sistnevte med veldig godt lys av h4'ene.. husk at lysfarge spiller en stor rolle.. har 12000k på volvoen min for syns skyld, men 4300 på hondaen, og de lyser kanon i forhold til mine :P

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. har handlet 4 forskjellige typer. 3 av dem var billig greje jeg fant i UK og en til nesten 3.500kr i norge, og de billigere funka bedre i lys, men den jeg handlet i norge hadde mye bedre kavlitet på kabler og koblinger.

Tykkere kabler, bedre isolert og det meste var av metall og ikke plast

Lenke til kommentar
Del på andre sider