Gå til innhold

B230F + turbo?

Ranger emnet


sneakfreak

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg har som sagt en B230F 90 mod. motor stående i 740 GL'n min å har ett mål i sikte: TURBO.

Jeg har lite lyst til å skifte motor til en FT eller FK, så hva gjør jeg av det ytterst nødvendige for at B230F'n skal tåle påkjenningene?

Er det skifte til 531-topp, LH-Viking chip beregnet til FT som skal til? Holder gearkassa noenlunde? eller må jeg også skifte stempler?

 

Håper noen kan gi MEG et fullendt svar på dette:volvsmile

Nå Passat G60 Syncro 93mod

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha det holdbart, må du bytte stempler til lavkomp.stempler... Dette er igrunn mer jobb enn å ta ut din gamle F-motor, og montere inn en b230FK/FT..

 

531topp trenger du ikke før du skal passere mange 100 hk.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens, jeg har som sagt en B230F 90 mod. motor stående i 740 GL'n min å har ett mål i sikte: TURBO.

Jeg har lite lyst til å skifte motor til en FT eller FK, så hva gjør jeg av det ytterst nødvendige for at B230F'n skal tåle påkjenningene?

Er det skifte til 531-topp, LH-Viking chip beregnet til FT som skal til? Holder gearkassa noenlunde? eller må jeg også skifte stempler?

 

Håper noen kan gi MEG et fullendt svar på dette:volvsmile

 

ja bytt stempler men bør ikke bytte topp ! men gearkassa skal holle den inn til en viss grad1 hvor stor turbo skal du ha og hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor i møre og romsdal holder du til? ikkje tilfeldig vis på skøye område vell? eller mellom dragsunne og våjen.. :P

 

låg bak en kvit 740 i sta, med masse bruder i bak sete,

 

HAHA, jo det kan stemme:P I e fra Molde, men har dame som bor på Ellingsøya. Har en 740GL kvit som du sier med en kvit sau bak frontruta på venstre side

Nå Passat G60 Syncro 93mod

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja bytt stempler men bør ikke bytte topp ! men gearkassa skal holle den inn til en viss grad1 hvor stor turbo skal du ha og hk?

 

Tenkt å holde meg rundt 220 HK i og med at d e grensa før man må skifte til ventilerte bremser å greier.

Nå Passat G60 Syncro 93mod

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha det holdbart, må du bytte stempler til lavkomp.stempler... Dette er igrunn mer jobb enn å ta ut din gamle F-motor, og montere inn en b230FK/FT..

 

531topp trenger du ikke før du skal passere mange 100 hk.. :P

 

Ok, jeg har faktisk en B230FK i sikte. En annonse på finn.no der en kar selger en 96 å en 98 modell FK. Men jeg lurer på i og med at jeg har en 90modell at i har et ledningsnett kalt lh 2,4 eller 2,2. Har lest her på forumet at det er litt mer makk å bruke lh 2,2 på en 2,4 motor. Å hvis du er usikker, e d mulig å finne d ut nån plass?

Nå Passat G60 Syncro 93mod

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår