Gå til innhold

B230F + turbo?

Ranger emnet

sneakfreak

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg har som sagt en B230F 90 mod. motor stående i 740 GL'n min å har ett mål i sikte: TURBO.

Jeg har lite lyst til å skifte motor til en FT eller FK, så hva gjør jeg av det ytterst nødvendige for at B230F'n skal tåle påkjenningene?

Er det skifte til 531-topp, LH-Viking chip beregnet til FT som skal til? Holder gearkassa noenlunde? eller må jeg også skifte stempler?

Håper noen kan gi MEG et fullendt svar på dette:volvsmile

Nå Passat G60 Syncro 93mod

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha det holdbart, må du bytte stempler til lavkomp.stempler... Dette er igrunn mer jobb enn å ta ut din gamle F-motor, og montere inn en b230FK/FT..

531topp trenger du ikke før du skal passere mange 100 hk.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens, jeg har som sagt en B230F 90 mod. motor stående i 740 GL'n min å har ett mål i sikte: TURBO.

Jeg har lite lyst til å skifte motor til en FT eller FK, så hva gjør jeg av det ytterst nødvendige for at B230F'n skal tåle påkjenningene?

Er det skifte til 531-topp, LH-Viking chip beregnet til FT som skal til? Holder gearkassa noenlunde? eller må jeg også skifte stempler?

Håper noen kan gi MEG et fullendt svar på dette:volvsmile

ja bytt stempler men bør ikke bytte topp ! men gearkassa skal holle den inn til en viss grad1 hvor stor turbo skal du ha og hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor i møre og romsdal holder du til? ikkje tilfeldig vis på skøye område vell? eller mellom dragsunne og våjen.. :P

låg bak en kvit 740 i sta, med masse bruder i bak sete,

HAHA, jo det kan stemme:P I e fra Molde, men har dame som bor på Ellingsøya. Har en 740GL kvit som du sier med en kvit sau bak frontruta på venstre side

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja bytt stempler men bør ikke bytte topp ! men gearkassa skal holle den inn til en viss grad1 hvor stor turbo skal du ha og hk?

Tenkt å holde meg rundt 220 HK i og med at d e grensa før man må skifte til ventilerte bremser å greier.

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha det holdbart, må du bytte stempler til lavkomp.stempler... Dette er igrunn mer jobb enn å ta ut din gamle F-motor, og montere inn en b230FK/FT..

531topp trenger du ikke før du skal passere mange 100 hk.. :P

Ok, jeg har faktisk en B230FK i sikte. En annonse på finn.no der en kar selger en 96 å en 98 modell FK. Men jeg lurer på i og med at jeg har en 90modell at i har et ledningsnett kalt lh 2,4 eller 2,2. Har lest her på forumet at det er litt mer makk å bruke lh 2,2 på en 2,4 motor. Å hvis du er usikker, e d mulig å finne d ut nån plass?

x KE70 83mod

x 740GL 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider