Gå til innhold

Min Audi 100 C4 (død)

Ranger emnet

Mikal B

Anbefalte innlegg

Torsdag 8. November 2007 fikk jeg dollar gliset mitt. En Audi 100 1991 mod C4, 2,0L motor med 101hk. Den har nettopp rundet 250.000. Dette er en bil jeg har blitt veldig glad i og kommer til å holde i livet sålenge den går. Det er ikke store sakene som er gjort med den, men kan ramse opp de tingene som er gjort + fremtidige planer.

Ting som er gjort:

Grøftelys (Ble veldig bra utseendemesig)

Pioneer CD-spiller (DEH-P6000UB)

Sony X-plod sub (1000W)

Racingstoler (usikker på merke)

Tatt av Audi 100 merket bak og klistret det på hanskerommet.

Fremtidige planer:

Hellakering (samme farge som den er)

2 nye front skjermer (grunnet rusthull i de gamle:S)

Trimming (Mer info lenger nede)

RS4 Kit (RS4 Front + Bakfanger og sideskjørt)

Ferrita Effekanlegg

Senk (40/40 mm)

Muligens ombygging til S4, men med 2,0 trimmet motor.

Trimming (Velox Motor):

Mål: 250 - 300HK.

Portet og totalt overhalt topp med ny innamt, inkl. nye styringer, tetninger, ventilfjørseter, låser, originale hydrauliske ventilløftere og spesialslipt turbokam.

Borring, honing og planing av blokk sammen med et sett nye smidde stempel, kryssbolter og stempelringsett.

SPEC keramisk clutch (med lett pedal)

Turbonetics T3/T4 kulelagret turbo for rask spool-up. Eksosmanifold, wastegate, oljeslanger for turbo

Datasprut haltech E6X

"Dette er en svært kjørbar og hissig motor. En kan oppnå samme effekt rimeligere om det er målet, men vil miste kjørbarheten og dreiemomentet i mellomregisteret om en går for ikke-kulelagret turbo og sylindertopp med originale ventiler og innmat."

Tar gjerne imot både ris og ros;-)

Bilder:

23092008065.jpg

23092008066.jpg

23092008070.jpg

23092008071.jpg

23092008075.jpg

23092008074.jpg

05102008121.jpg

23092008057.jpg

23092008062.jpg

23092008068.jpg

P1010116.jpg

P1010157.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med en perle av en bil :)

Litt spesielt å velge det minste motoren C4 ble levert med for å trimme spør du meg. Hvorfor ikke heller flytte over en 2.2T under panseret? Har en til salgs :)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne imot både ris og ros;-)

Min personlige mening er at du burde revurdere planene dine. Før du har kommet en brøkdel på vei mot å gjennomføre alt på lista over (særlig trimmingen), hadde du heller kunnet spart opp til å kjøpt en S4 eller en S6. En slik bil har både effekten, utseende, quattroen og utstyret du ønsker deg. Og alt sammen er originalt.

Derfor, kos deg heller med den bilen du har, for dette er fine biler. Et passende senkesett og noen raffe hjul vil både løfte utseende mange hakk samtidig som det er deler du kan ta med deg når du engang bytter opp til S-bil.

Defektanlegg og eventuell egenmekk av grøftelys høres heller ikke bra ut. Men der har du meg.

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige mening er at du burde revurdere planene dine. Før du har kommet en brøkdel på vei mot å gjennomføre alt på lista over (særlig trimmingen), hadde du heller kunnet spart opp til å kjøpt en S4 eller en S6. En slik bil har både effekten, utseende, quattroen og utstyret du ønsker deg. Og alt sammen er originalt.

Derfor, kos deg heller med den bilen du har, for dette er fine biler. Et passende senkesett og noen raffe hjul vil både løfte utseende mange hakk samtidig som det er deler du kan ta med deg når du engang bytter opp til S-bil.

Defektanlegg og eventuell egenmekk av grøftelys høres heller ikke bra ut. Men der har du meg.

Er med på det du sier, men personlig synes jeg det er veldig kjekt å ha noe å gjøre på med bilen. Derfor alle de planene jeg har;) S4 skal jeg ha uansett, men jeg synes 100'n fortjener en litt bedre motor. Kunne skiftet hele motoren ja. Men som sagt liker jeg helst å piffe opp originalen. Grunnet at det faktisk ikke er så altfor mange med dette motoralternativet. Og som du sier får jeg med HK +++ med på kjøpet av en S4/S6 originalt... Men da er det egentlig lite å gjøre med både bil og motor... Er på full fart med å få ut litt bilder av bilen, så skal få se grøftelysene;) Men selfølgelig. Liker du ikke hjemmemekk med grøftelys så er den saken grei:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en perle av en bil :)

Litt spesielt å velge det minste motoren C4 ble levert med for å trimme spør du meg. Hvorfor ikke heller flytte over en 2.2T under panseret? Har en til salgs :)

Tusen takk;) Ja, er vel gjerne litt merkelig å velge den minste motoren som du sier:P Men jeg liker å gjøre ting på en litt spesiell måte:P Liker å ha en spesiell bil;) Har vurdert å hive inn en 2,2T, men tror jeg holder meg til planene:P Hvor mye du skal ha for motoren da isåtilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Dette er ikke no billigprosjekt, så for din del håper jeg at du har et pengetre i hagen :p

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig er det nok ikke nei desverre... Pengetre har jeg nok ikke heller:( tar det steg for steg;) Regnet ut at trimmingen kommer på 60 høvdinger så er det + mapping o.l utenom... Så blir fort rundt 70 - 80 store. + litt annet nips naps. Kommer til å svi i lommeboken, men det er verdt det synes nå jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått meg en liten jobb, og pengene kommer i små porsjoner, så da begynner det å skje småting med bilen og:):) Men lurte på en liten ting. Har ikke så altfor god peiling på bredding o.l. Så lurte jeg på om det fantes ferdig breddede skjermer til 100 C4? Eller må hjemmemekken stå meg bi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke breddinger til C4..

Greit at du syns den fortjenr mer motor osv.. Men til den prisen har du en helt grei S4.. Så poenget er jo da HELT borte...

Og grøftelysene ble ikke bra utseende messig heller ;) heh..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider