Gå til innhold

ford exsperter se hit!!!!motor bytte

Ranger emnet

ulfcossi

Anbefalte innlegg

jeg har en ford sierra 2 l 85 mod,og så har jeg scorpio 2,4 i motor gir kasse,er det vansklig og få byttet motor, kan jeg bruke samme mellom aksel og bak aksel som sitter på sierran,og erdet mye jobb!!!!!!!!!?????????????????????????????????????:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ulfcossi

jeg har en ford sierra 2 l 85 mod,og så har jeg scorpio 2,4 i motor gir kasse,er det vansklig og få byttet motor, kan jeg bruke samme mellom aksel og bak aksel som sitter på sierran,og erdet mye jobb!!!!!!!!!?????????????????????????????????????:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

ville ha satt i en 2,0 is motor og solgt den v6èrn... bedre mener jeg....

Ikke vanskelig, men trenger motorfester osv...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke at jeg skal påstå noe.. men jeg trodde begge var ganske standard 2liter injection motorer fra Ford på 115hk, samme som sitter i en del scorpio'r også.. kan ikke tenke meg dem har endra masse.. med mindre det sitter doch i gl'n.. Veit at noen scorpio'r iallefall heter f.eks. 2.0iGL også er det forgassermotor, så.. is'n er iallefall innsprøytning :)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

alle med i i navnet og 2.0 har injection... motorene er like på en 2.0 i gl og en is.

hvis en ikke vil bygge om til inspr så kan en sette på fogasseren fra en "vanlig" ohc...

Er fortsatt fast bestemt på at ikke alle med 2.0i har injection.. Har sett flere Scorpioer som har forgassermotor. F.eks 2.0iCL, om det da er bytta, sånn at injection er fjerna veit jeg ikke.. men jeg veit jeg har sett det iallefall.. skal se om jeg får hosta opp noen bilder.. mener jeg skal ha det her et eller annet sted..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

Er fortsatt fast bestemt på at ikke alle med 2.0i har injection.. Har sett flere Scorpioer som har forgassermotor. F.eks 2.0iCL, om det da er bytta, sånn at injection er fjerna veit jeg ikke.. men jeg veit jeg har sett det iallefall.. skal se om jeg får hosta opp noen bilder.. mener jeg skal ha det her et eller annet sted..

vil heller tro det er feil merket på bagsje lokket... i har alltid stått for injection på disse bila vel?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overgangs perioden mellom forgasser og innsprut ble det brukt et system som kalles mono-jetronic....

Dette kan se ut som en forgasser,men den har en elektronisk styrt injection dyse isteden for alle de gamle systemene som sitter i en ordinær forgasser...

Om Ford har blitt levert med et slikt system vet jeg ikke,men det kan sikkert noen andre fortelle deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider