ulfcossi Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 jeg har en ford sierra 2 l 85 mod,og så har jeg scorpio 2,4 i motor gir kasse,er det vansklig og få byttet motor, kan jeg bruke samme mellom aksel og bak aksel som sitter på sierran,og erdet mye jobb!!!!!!!!!?????????????????????????????????????:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Originally posted by ulfcossi jeg har en ford sierra 2 l 85 mod,og så har jeg scorpio 2,4 i motor gir kasse,er det vansklig og få byttet motor, kan jeg bruke samme mellom aksel og bak aksel som sitter på sierran,og erdet mye jobb!!!!!!!!!?????????????????????????????????????:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: ville ha satt i en 2,0 is motor og solgt den v6èrn... bedre mener jeg.... Ikke vanskelig, men trenger motorfester osv... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 enig.. mye greiere å få nedi en is motor med tanke på mellomaksel og bakaksel... Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Det er en grei jobb, men den motoren du har fungerer garantert mye bedre. 2,4 V6 er den motoren det har vært mest tull med av alle Forder, kanskje sammen med 2.0 DOHC 8V! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 :D Finnes det en bra v6 motor fra ford da? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Ja faktisk! 2.5 24V i Mondeo! Finnes også som 3.0 i nye ST 220! Den motoren er meget bra! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 så faktisk en slik politibil(sivil) på auksjon som hadde gått langt over 350 k... gikk faktisk helt greit da de kjørte den inn.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfcossi Skrevet Desember 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 hmm.så dere mener på at det er litt av et prosjekt da?????? hvor mye kan jeg få en is motor i grei stand til da??????;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 en is motor får du sikkert tak i til en drøy høvding.. altså tusenlapp :D Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfcossi Skrevet Desember 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 er det egentlig noe forskjel på en 2,0i som står i en sierra 2,0i gl og en 2,0i som står i en is Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 ikke at jeg skal påstå noe.. men jeg trodde begge var ganske standard 2liter injection motorer fra Ford på 115hk, samme som sitter i en del scorpio'r også.. kan ikke tenke meg dem har endra masse.. med mindre det sitter doch i gl'n.. Veit at noen scorpio'r iallefall heter f.eks. 2.0iGL også er det forgassermotor, så.. is'n er iallefall innsprøytning :) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 alle med i i navnet og 2.0 har injection... motorene er like på en 2.0 i gl og en is. hvis en ikke vil bygge om til inspr så kan en sette på fogasseren fra en "vanlig" ohc... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by Kjetilr alle med i i navnet og 2.0 har injection... motorene er like på en 2.0 i gl og en is. hvis en ikke vil bygge om til inspr så kan en sette på fogasseren fra en "vanlig" ohc... Er fortsatt fast bestemt på at ikke alle med 2.0i har injection.. Har sett flere Scorpioer som har forgassermotor. F.eks 2.0iCL, om det da er bytta, sånn at injection er fjerna veit jeg ikke.. men jeg veit jeg har sett det iallefall.. skal se om jeg får hosta opp noen bilder.. mener jeg skal ha det her et eller annet sted.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by Vantage Er fortsatt fast bestemt på at ikke alle med 2.0i har injection.. Har sett flere Scorpioer som har forgassermotor. F.eks 2.0iCL, om det da er bytta, sånn at injection er fjerna veit jeg ikke.. men jeg veit jeg har sett det iallefall.. skal se om jeg får hosta opp noen bilder.. mener jeg skal ha det her et eller annet sted.. vil heller tro det er feil merket på bagsje lokket... i har alltid stått for injection på disse bila vel? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NOS666 Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 I overgangs perioden mellom forgasser og innsprut ble det brukt et system som kalles mono-jetronic.... Dette kan se ut som en forgasser,men den har en elektronisk styrt injection dyse isteden for alle de gamle systemene som sitter i en ordinær forgasser... Om Ford har blitt levert med et slikt system vet jeg ikke,men det kan sikkert noen andre fortelle deg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg