Gå til innhold

ford exsperter se hit!!!!motor bytte

Ranger emnet

ulfcossi

Anbefalte innlegg

Originally posted by zibbit

fortell hva som skal til!

jeg er hypp på mer power til en billig penge

t3 turbo, intercooler(må ikke), endel rør, bygge rør fra eksos manifold inn til turbo. flytte luftfilteret og luftmengdemåler over til andre siden...(enkelt, men ikke sikkert luftfilterboksen kan flyttes over, er stor) bygge nedløp for eksos, oljesmøring( ta ut ved oljetrykksbryter), sveise på nedløp fra turbo til bunnpanne.. plassere en intercooler( greit med en standard 2wd cossie og en cossie radiator) også rør, slangestusser og klemmer der det trengs.. husk også å skjerm av ting for varme..

sikkert glemt masse , men er noen av tinga.. funker på standard motor med lavt lade trykk...

mvh kjetil:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Vantage

om du har glemt noe, så har du iallefall fått med det viktigste.. hehe.. kan være greit å ha noe å måle trykket med også, så det ikke overskrider 0,5.. jeg ville ikke kjørt mer enn det på en original motor iallefall.

kjørte på 0.6 på en is motor uten intercooler, men med en ekstra dyse.. noe man ellers kan gjøre er å sette på cosworth styresystem og bruke det.. ikke mye jobb faktisk.. men trykket kan ikke være høyere for det, men alt blir mer kontrollert.. + at bilen alltid vil gå renere.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Originally posted by Granada3.0GL

2.8i fra sierra/scorpio med kasse, ev mellomaksel å bakaksel.

Ellers er jo 3.0 Essex en veldig bra v6`er, solid og sterk, mye potensiale.

men hvis han har en 2.0 fra før, så blir det vel mye jobb å bygge om til v6? han må vel bytte ganske mye for å få alt til å passe..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

men hvis han har en 2.0 fra før, så blir det vel mye jobb å bygge om til v6? han må vel bytte ganske mye for å få alt til å passe..

Mye og mye, en del blir det jo! Jeg synes ikke det er verdt jobben, de V6erne er ikke akkurat noen moderne motorer! Veier omtrent et tonn gjør de også!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Mye og mye, en del blir det jo! Jeg synes ikke det er verdt jobben, de V6erne er ikke akkurat noen moderne motorer! Veier omtrent et tonn gjør de også!

Ja, bedre å bygge seg turbomotor av en 2.0 da..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider