Gå til innhold

Nedpussing og omlakkering

Ranger emnet

seabiscuit

Anbefalte innlegg

Vel, familien har en søt Audi A6 som jeg overta, slik at jeg slipper å kjøpe noe nytt (for snart kommer lappen, og jeg vil ha et kjøretøy;))

Men:

1. Den har en brukbar bulk

2. Lakken er oppskrapt, og stygg

3. Fargen er ikke den peneste

Så: vi planlegger å fikse bulken og kanskje omlakkere om det ikke blir så altfor dyrt, men for å få det billigst mulig har jeg hørt at man kan pusse den ned selv. Er det faktisk mulig, selv for dem så ikke har mekanikere i slekta og egentlig er amatører?

Og hva med lakken? Jeg planlag en hallveis knallsk lysblå metallic, blir dette dyrt? Vet det kommer sikkert ann på hvem som gjør det, men sånn ca.?

Og en ting til; nedre del av hele bilen er på en måte plastikk, kan dette lakkeres?

Jeg har ikke så mye peilig, derfor spør jeg=)

Takk på forhånd!:burger:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk LURT å lese litt på denne delen før du spør de samme spørsmålene som nesten alle andre spør om...

se på de største trådene her, så finner du ut endel du kan fundere på...

Tror det er billigere å enklere om du setter detta bort om der ikke er noe serlig kunskap og utstyr tilgjengelig...

Lakken koster samme om du eller andre skal lakke, så de kronene det koster å la andre gjøre det, ja det er derfor du får ett bra resultat...

Pris: 15-20 + kommer helt ann på hvem du spør , hvor du bor, og hvor stort firmaet er som du spør om pris...

MEN du får hva du betaler for....:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er så mange som blir helt "bah....." når de får høre hva som egentlig skal til når man snakker om "pusse ned bilen selv"

Bead lock har laget en knall tråd som ligger i dette forumet ang dette. Er en grunn til at vi, som alle andre med fagbrev har gått noen år skole å vært lærlinger får å få erfaring til dette :)

Men sånn er det med alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider