Gå til innhold

Passer disse dekkene bilen min?

Ranger emnet

helhog

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått tilbus om å kjøpe noen dekk som står på en Renault Laguna 1997 modell. Dekkdim på Lagunaen er 185/65 R 14, mens på min (Opel Astra 1,6 Sport 1999) er akkurat samme, men R15. Størrelsen er vel grei, men det jeg lurer på er om boltsirkel og slik passer? Er det noen av dere som kan hjelpe meg med dette? Jeg kan ingenting om dette... På forhånd takk..

--helhog--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare forhøre deg med en dekk butikk om boltsirkel på begge bilene så finner du fort ut av det, men ikke glem at innpress på felgen kan variere veldig! enten vil det stikke ut og treffe skjermen din , eller så vil jeg være altfor langt innafor hjulbuen og bilen din vil se helt jævlig ut!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva jeg har funnet så er Astraen min:

OPEL Astra G 98-03 ->1,6l 4-100 49 B12x1,50

og Lagunaen er:

RENAULT Laguna 94- B56-K56 4-100 50 60,1 B12x1,50

Det står ikke noe på nav på astraen, men 60,1 på Lagunaen.

Ser det ut som om dette kan passe? Jeg syns jo ikke det så helt feil ut ihvertfall, men har som sagt ikke peiling i det hele tatt..

Takk for kjappe svar forresten.

--helhog--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det, men da må jeg hele veien til Oslo fra kristiansand for å prøve de, og det er en lang tur hvis ikke de passer. Så jeg vil være ganske sikker på at de passer før jeg legger ut på noen langtur. Er vel 8-10 timer kjøring, så hadde egentlig planer om å få de sendt ned hit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke ut som at det skal være noe problem på passformen i fælge de data du har skrevet opp.. kun 1 mer i innpress på de andre felga så skal gå greit d... er jo ikke akkurat feitfelger så:P

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider