Gå til innhold

audi s4?

Ranger emnet

kenneth_l

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har bestemt meg for å ta turen til tyskland for å hente meg et "leketøy". har bestemt meg for at jeg skal ha en s4, men jeg lurer på om det er noen modeller jeg bør styre unna? hvilken motor er best? 2,2 eller 2,7?

håper det er noen som kan gi meg noen tips og råd, da jeg ikke har noe særlig peiling på audi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjøl en s4 b5 so her er mine tips..

Kjøp facelift p.g.a følgende:

Nye grenrør, som ikkje gir fra seg metall

Ny dashbord belysning

Nye framlykter

Nytt Panser

Andre blinklys på skjermene

+masse andre smådetaljer

Noke anna som også er lurt er å finne en der turboene har vert skiftet,p.g.a att av all varmen som er i motor rommet på S4 so varer ikkje turboene so alvorleg lenge..

Ta den inn på alternativ fortolling, her er det penger å spare på denne bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg har bestemt meg for å ta turen til tyskland for å hente meg et "leketøy". har bestemt meg for at jeg skal ha en s4, men jeg lurer på om det er noen modeller jeg bør styre unna? hvilken motor er best? 2,2 eller 2,7?

håper det er noen som kan gi meg noen tips og råd, da jeg ikke har noe særlig peiling på audi:)

Ville anbefalt deg å gå for 2,7 biturbo, da denne har mest potensial. I tillegg får du jo en nyere bil, og som Al3x nevner så bør du gå for en som er nyere enn 1999.5, da det er noe mindre problemer som kan oppstå lettere med foregående modeller. Har en venn som selv er interessert i å hente en slik bil, hvis ikke Rs4, fra Tyskland. Så hvis du kan holde meg oppdatert, så er det flott! :usa:

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjøl en s4 b5 so her er mine tips..

Kjøp facelift p.g.a følgende:

Nye grenrør, som ikkje gir fra seg metall

Ny dashbord belysning

Nye framlykter

Nytt Panser

Andre blinklys på skjermene

+masse andre smådetaljer

Noke anna som også er lurt er å finne en der turboene har vert skiftet,p.g.a att av all varmen som er i motor rommet på S4 so varer ikkje turboene so alvorleg lenge..

Ta den inn på alternativ fortolling, her er det penger å spare på denne bilen..

alternativ fortolling? er det noe du kan forklare for meg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ fortolling er noe som har presset seg igjenom p.g.a slik eøs tilpasnings krav, det finnest flere s4 i Norge som er tatt inn på denne regelen, PA autoimport som seller desse bilene har tjent godt på denne regelen

Det er en annen måte å regne avgifter på..

Først må du ta inn bilen på vanleg måte og betale alle avgifter, so sender du en søknad om alternativ fortolling innen 1mnd fra når bilen blei tatt inn..

Er du heldi da so får du en pen slump med penger etterbetalt:)

S4 99-01 kommer bra ut på dette(bilen må vere minst 7år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider