Gå til innhold

Powerfilter til MB190E 2,3


Axelshei

Anbefalte innlegg

hva faen hehe, har du aldri hørt om slangeklemme du eller?

dra av moffen helt ytterst på luftfilterboksen å klem på ;) Fjern orginal filtret inni boksen. Trenger bare 240 etc belg vist du vil FJERNE hele boksen. (noe som er digg da ) :P

 

Hmm... er du helt sikker på at du vet hva jeg tenker på? På bilen er det en svær boks over på motoren hvor det ligger et luftfilter inni... På den boksen er det koblet vakumslanger, og alle verdens greier.. Og Powerfilteret har en helt annen fasong. Er ikke noe sted å feste det

Mercedes-Benz E200 W210 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det han mener ja.

 

Om du bare erstatter røret som fører luft inn til luftfilterboksen med det nye luftfilteret og fester det med en slangeklemme så har du løst problemet.

 

Ser selvsagt litt bedre ut om du bytter ut hele boksen med en belg fra en 240 f.eks. Gjorde det på min en stund når jeg kjørte med åpent filter. Må kanskje file litt på belgen for å få den til å sitte 100% :)

 

Håper du forsto dette. Hvis ikke kan vi vel fikse et bilde for å forklare litt, eller kanskje noen er bedre å forklare enn meg :P

1984 Volvo 360 2.0

1993 BMW 318is

1991 MB 190E 2.3 Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det han mener ja.

 

Om du bare erstatter røret som fører luft inn til luftfilterboksen med det nye luftfilteret og fester det med en slangeklemme så har du løst problemet.

 

Ser selvsagt litt bedre ut om du bytter ut hele boksen med en belg fra en 240 f.eks. Gjorde det på min en stund når jeg kjørte med åpent filter. Må kanskje file litt på belgen for å få den til å sitte 100% :)

 

Håper du forsto dette. Hvis ikke kan vi vel fikse et bilde for å forklare litt, eller kanskje noen er bedre å forklare enn meg :P

 

 

Så det blir dobbelt luftfilter da? Blir det noe bedre lyd av det da?

Mercedes-Benz E200 W210 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei asså, les nå

 

når folk snakker om xr3 og 240belg osv så snakker de om å løsne på de 4 skruene som holder luftfilterboksen fast, Fjerne hele faenskapet, legge slange fra åndinga å følersaken inn til belgen. Belgen festes rett oppå gass spjeltet. Du få mye bedre plass og ryddighet i motorommet.

 

De fleste bruker å skru opp lokket, ta ut det runde pappfiltret som sitter inni, skru igjenn, dra av slangen som går fram til radiatorn å erstatte dette med et "sportsfilter". Fort gjort å lettvint...

 

hmm får igrunn mere lyd av å ha belg fra 240 etc, en med orginalboksen, syns jeg. Tror det er pga puta som ligger inni lokket på orginalboksen, og at den demper litt (er jo metall)...

 

Belgen får du jo på nesten alle volvo gasser 240 motorer, ga en 50lapp hos høggern jeg. men da må du trekke slanger fra åndinga å den "soppen" på motorn, ved høyresia på blokka der.

 

OMBYGD MED BELG:

 

1996334-bilde3-bilde018.jpg

1998552-bilde6-img_0934.jpg

 

 

Sån her ser jo din ut i dag

 

1972682-bilde6-dsc00682.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår