Axelshei Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Vet noen åssen man installerer Powerfilter i 2,3 190E? Jeg har kjøpt det fra Biltema + adapteren, men blir ikke så mye klokere.. På forhånd takk for svar :) Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Fins ikke noe som passer 190. Her må det brukes innsugsbelg fra f eks 240, xr3, golf. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Fins ikke noe som passer 190. Her må det brukes innsugsbelg fra f eks 240, xr3, golf. Akkurat... Er det mye jobb? Og har du noe sånt liggende som kan brukes? Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkal Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 hva faen hehe, har du aldri hørt om slangeklemme du eller? dra av moffen helt ytterst på luftfilterboksen å klem på ;) Fjern orginal filtret inni boksen. Trenger bare 240 etc belg vist du vil FJERNE hele boksen. (noe som er digg da ) :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 hva faen hehe, har du aldri hørt om slangeklemme du eller?dra av moffen helt ytterst på luftfilterboksen å klem på ;) Fjern orginal filtret inni boksen. Trenger bare 240 etc belg vist du vil FJERNE hele boksen. (noe som er digg da ) :P Hmm... er du helt sikker på at du vet hva jeg tenker på? På bilen er det en svær boks over på motoren hvor det ligger et luftfilter inni... På den boksen er det koblet vakumslanger, og alle verdens greier.. Og Powerfilteret har en helt annen fasong. Er ikke noe sted å feste det Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toreso Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Er det han mener ja. Om du bare erstatter røret som fører luft inn til luftfilterboksen med det nye luftfilteret og fester det med en slangeklemme så har du løst problemet. Ser selvsagt litt bedre ut om du bytter ut hele boksen med en belg fra en 240 f.eks. Gjorde det på min en stund når jeg kjørte med åpent filter. Må kanskje file litt på belgen for å få den til å sitte 100% :) Håper du forsto dette. Hvis ikke kan vi vel fikse et bilde for å forklare litt, eller kanskje noen er bedre å forklare enn meg :P Siter 1984 Volvo 360 2.0 1993 BMW 318is 1991 MB 190E 2.3 Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Er det han mener ja. Om du bare erstatter røret som fører luft inn til luftfilterboksen med det nye luftfilteret og fester det med en slangeklemme så har du løst problemet. Ser selvsagt litt bedre ut om du bytter ut hele boksen med en belg fra en 240 f.eks. Gjorde det på min en stund når jeg kjørte med åpent filter. Må kanskje file litt på belgen for å få den til å sitte 100% :) Håper du forsto dette. Hvis ikke kan vi vel fikse et bilde for å forklare litt, eller kanskje noen er bedre å forklare enn meg :P Så det blir dobbelt luftfilter da? Blir det noe bedre lyd av det da? Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkal Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Nei asså, les nå når folk snakker om xr3 og 240belg osv så snakker de om å løsne på de 4 skruene som holder luftfilterboksen fast, Fjerne hele faenskapet, legge slange fra åndinga å følersaken inn til belgen. Belgen festes rett oppå gass spjeltet. Du få mye bedre plass og ryddighet i motorommet. De fleste bruker å skru opp lokket, ta ut det runde pappfiltret som sitter inni, skru igjenn, dra av slangen som går fram til radiatorn å erstatte dette med et "sportsfilter". Fort gjort å lettvint... hmm får igrunn mere lyd av å ha belg fra 240 etc, en med orginalboksen, syns jeg. Tror det er pga puta som ligger inni lokket på orginalboksen, og at den demper litt (er jo metall)... Belgen får du jo på nesten alle volvo gasser 240 motorer, ga en 50lapp hos høggern jeg. men da må du trekke slanger fra åndinga å den "soppen" på motorn, ved høyresia på blokka der. OMBYGD MED BELG: Sån her ser jo din ut i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Takk skal du ha=) Da ble jeg mye klokere... Men det øverste bildet er med turbo, ikke sant? Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axelshei Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Er det forresten mulig at bensinforbruket kan øke med et powerfilter? Siter Mercedes-Benz E200 W210 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkal Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 viktig å olje å vedlikeholde disse filtrene,settes inn med noe helt sykt tynn olje! tåkesmøring, så du ikke får så mye dritt å møkk inni motorn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagers Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 noen som vet hvilken volvo motor mann henter innsugsbelgen fra??? b230K????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zebbe91 Skrevet Mars 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Eller sveis en 90graders overgang ;) fra 110mm til 76mm om du kan og sveise da ;) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.