Gå til innhold

Noen få spørsmål ang audi 100 2.2 1987modell..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hallo.. En kompis av meg har en audi 100 2.2 Quattro 1987mod, å han lurte på hva som er forskjell på samme bil og modell men med 2.2 Turbo.

Er det noen forskjell på de bilene bortsett fra motor?

Hvis han får tak i en 2.2 turbo-motor fra samme bil og modell, vil da denne passe rett i? Både med tanke på ledningsnett og motorfester etc..

Er girkasse og differ lik?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med styreboksene til motor? Må disse byttes?

Hørte en med audipeiling sa at siden motoren hans var gått såpass mye (320.000), var kompen såpass lav, at motoren hadde tålt litt overladning.. :p

Uansett, Er det noen forskjell på hans motor, og en turbomotor fra audi 200?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay? Skjønte ingen ting.. Og jeg sier jo at ledningsnettet til motoren må byttes, og på det ledningsnettet sitter jo hjernen???

Hva er "hans motor"?

Du kan overlade en sugemotor, men det beste er jo å bruke en orginal turbo motor.. HVa forskjellen er på de er jeg ikke helt sikker på. Men stempler og noe annet smått er forskjellig... Eller missforstod jeg deg nå ?

Enkelt og greit. Kjøp en 10vt fra en 200 turbo og sett nedi... Enkelt og grei jobb.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider