Gå til innhold

Tikking kald motor

Ranger emnet

Sannerud

Anbefalte innlegg

Har en 84 mod. mb 190D med 90 mod. motor som har gått ca 200k.

Når den er kald tikker det til dels veldig mye inntil motoren nærmer seg 80 grader. Etter det går den helt "stille". Har prøvd litt forskjellige oljer. Med fancy dyr olje for dieselmotorer ble det bare værre, så nå kjører jeg på vanlig mineral 10-40. Har hørt om at det skal finnes en olje som er fin mot tikking men vet ikke hva den heter... Noen som har peiling på noe som kunne funka? Har også hørt at omega tilsetning skal være bra... Noen som vet hvor de selger det?

350SE 73

350SE 75

300TD 92

C200T 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo diesel, så skal forsåvidt lage litt lyd. Men selv ville jeg brukt tykk mineralolje. Vet ikke om det er hydrauliske eller mekaniske løftere på den så ventiltikking kan jeg ikke si noe om.

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hydrauliske løftere. Ja skal nok klakke og bråke litt de gamle dieselmotorene. Har også en '73 220D og den høres litt ut som ett propellfly når man gir på...he he. Men da får dere ha takk for hjelpa, fortsetter med mineral på begge to, skal se om jeg finner en tykkere type.

350SE 73

350SE 75

300TD 92

C200T 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hydrauliske løftere. Ja skal nok klakke og bråke litt de gamle dieselmotorene. Har også en '73 220D og den høres litt ut som ett propellfly når man gir på...he he. Men da får dere ha takk for hjelpa, fortsetter med mineral på begge to, skal se om jeg finner en tykkere type.

Du løser ikke problemet ved å benytte tykkere olje, men du kan pådra deg etpar nye problemer.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider