Gå til innhold

nytt offer for teknisk, ikke bare rånere..

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

tydeligvis ikke bare meg som blir tatt i tekniske kontroller, nå veit jeg hva jeg skal gjøra om jeg noen med en sliten politibil tar meg inn, tar igjen med samme mynt og tar en "kontroll".

Trur dere det går? hvem skal man kontakte om man finner feil på utrykningskjøretøyer som BØR være topp teknisk, med tanke på biljakter osv osv.

http://dt.no/article/20081009/NYHET/931731429/1063/NYHET

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ingen har noe "eie forhold" til bilen gir de fleste faen.. Samme greia med leasing bilene i forsvaret. De blir tatt vare på teknisk, dvs de får service, eu kontroll og blir fiksa når noe ryker. men de er ikke akkurat stramme og fine og kjøre for det :P kosmetisk ser de fa.. ikke ut.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er vel ikke noe nytt. Vet om politibiler som har kjørt 60000 km uten å skifte olje. Og det på biler der servicen var innlagt i prisen.

Noen følger veldig opp, andre gir f..

Forøvrig veldig nysgjerrig på hva som kan være så galt at det ikke lønner seg å reparere på en slik.. Delene er jo omtrent gratis, og ikke spesiellt tidkrevende å reparere heller.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er vel ikke noe nytt. Vet om politibiler som har kjørt 60000 km uten å skifte olje. Og det på biler der servicen var innlagt i prisen.

Noen følger veldig opp, andre gir f..

Forøvrig veldig nysgjerrig på hva som kan være så galt at det ikke lønner seg å reparere på en slik.. Delene er jo omtrent gratis, og ikke spesiellt tidkrevende å reparere heller.

så lite? 123ane mine har ikke sett ny olje på mange år når jeg har sjekka/bytta olje, der snakker vi biler som blir tatt dårlig vare på...

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha komisk,

var vel så mye slakk i forstilling, alt for mye rust på plasser eller noe slikt :P

hadde min bil på eu kontroll forrige uke og fikk noen 2´er feil for bla. avtagbar krok siden denne ikkje var tatt av, parkeringslys som virket, venstre yttre styreledd som var alt for dårlig (klarte selv bare så vidt å få en liten lyd eller bevegelse i den da jeg prøvde å sjekke ut dette) måtte jo sjekke siede jeg hadde fått slike feil, ja og ikkje minst 2´er feil fordi vindusviskerene mine var alt for dårlige, de tok vannet og mere til, men ikkje f... om det var til hjelp.

når jeg konfronterte de med dette så sa de bare at pærene hadde en tendens til å være dårlige eller noe slikt så de kunne slutte å virke å bare begynne å virke igjen om de slo i lykta, yeah right,

er utdannet elektriker så den fikk de servert tilbake.

hadde nemlig målt pærene dagen før for å sjekke at alle faktisk var i knall stand, sjekket også kablingene til lysene samtidig, ingen feil eller dårlig isolasjon;)

så kan jo være noen slike de har har vært heldige å unngå:P

jeep gr. cherokee limited ´93

chrysler stratus 2.0le ´95

chevrolet malibu 2dht ´65

pontiac bonneville police 4dht ´69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lite? 123ane mine har ikke sett ny olje på mange år når jeg har sjekka/bytta olje, der snakker vi biler som blir tatt dårlig vare på...

Traktoren hjemme på Flåklypatoppen, en 1966 MF 135 har fått ny olje og filter én gang på sine 42 år. Den tusler og går...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktoren hjemme på Flåklypatoppen, en 1966 MF 135 har fått ny olje og filter én gang på sine 42 år. Den tusler og går...

hehe, ja, mf 135 er jo kanskje tidenes beste traktor da.. liker dem jeg også.:volvsmile

nuverende bilpark:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du og Reodor kunne donere hvert deres evighetskjøretøy til Modum Lensmannskontor :D

En uniformert Massey Ferguson hadde vært noe! Den har allerede uttak for saftblander på veltebøylen :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider