Milepower Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 sikkert vært flere tråder om samme sak, men finner ikke svar, så håper noen kan svare meg... hvis man paralellkobler to sub`er med dobbel spole 2x2 ohm, får man da 4x1 ohm ut da? Bare "logisk" uvitende tenking... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 1 element, med 2stk spoler på 2ohm, blir 1ohm i paralell... Hvis du da har 2stk suber, og paralellkobler alle spolene, så havner du på 0,5ohm. Er dette suber du har? eller vurderer å kjøpe? Hvilke suber snakker vi om her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Er dette suber du har? eller vurderer å kjøpe?Spiller det virkelig noen rolle? Er du så stressa på å anbefale noe fra sponsorene dine til enhver at du må har svar på slikt? :wonder:Hvilke suber snakker vi om her?...for ikke å snakke om hvis fyren svarer Kicker eller RF her... :D For å svare ytterligere på spørsmålet til trådstarter, så får du 0,5 ohm med paralellkobling hele veien ja. Om du isteden seriekobler de to paralellkoblede sub'ene får du 2 ohm. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milepower Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 Er snakk om 2 Ground Zero 8" 2x2 ohm... var meningen å seriekoble to paralellkoblede sub'er..Tror jeg skjønte tegninga hvordan de skal kobles for å yte 2 ohm. Så takker for svar... Og bare en liten ting..er slett ikke noen fyr, men ei lita jente i passe stor bil;0) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Er bare Transen som har mensen tror jeg.... GZ er et ok merke, og jeg skal IKKE anbefale deg noe annet ;) Tror jeg skal slutte helt å anbefale noe her inne, INKLUSIVE det transen selger, er litt dritt lei å få dritt fra han nå kan du si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milepower Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 takk og lov for at det er et fritt land da;) Og hva merker ang. blir nok aldri alle enige uansett.. Gleder meg til å teste "fanskapen", tror det kan bli bra det.. Blir sikkert utbygd til noe grommere etterhvert, men trenger ikke bass på richters (sånn det skrives?) skala. Vil ha stram og presis lyd. Det finnes mye rart på apoteket mot pms plager :p men skal la vær å anbefale noe!:spin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Tror jeg skal slutte helt å anbefale noe her inne, INKLUSIVE det transen selger, er litt dritt lei å få dritt fra han nå kan du si.At du tar det som dritt er ikke min feil. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du må vite hvilke elementer det var snakk om her for å kunne redegjøre for en basis impedanskobling. Men innser nå at selvironi ikke er en naturlig egenskap hos enhver, så jeg skal bli mer tydelig i fremtiden. ;)Kan ikke huske å ha sett du har anbefalt noen av mine produkter her fordi du faktisk liker produktene, men du har henvist noen til meg ja, og det er da selvfølgelig ting som dine sponsorer ikke selger selv... :D Og forøvrig, når du knapt kan skrive et innlegg uten å fortelle en trådstarter hvor dårlige produkter vedkommende har kjøpt, at Sony-spilleren er r**va og at vedkommende aldri får bra lyd i bilen med akkurat det anlegget, kan det ikke være noen overraskelse at andre brukere her inne reagerer på språkførselen din? At bla. Eltek ser seg tjent med å sponse forumbrukere med slike fremgangsmåter er for meg en gåte. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg