_Kenneth_ Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Har en 240 bilcrossbil med B23E og M45 kasse. Men synes 2. giret er alt for langt og seigt, og 3. for høyt, så skulle hatt ei tettere kasse. Noen tips her, evt. om det er mulig og lett å bygge om ei kasse rimelig med andre drev etc? Eller finnes det andre kasser som passer rett eller nesten rett på som kan brukes? Prøvde å søke på temaet, men fant ikke noe.... Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forzaa Performance Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Gir bakstellet. Dvs annen utveksling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Ja enten lavere utveksling i bakaksel eller sette inn m47 kasse som har lavere utveksling. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Men er det ikke litt vanskelig å få tak i annen utvekslin da, eller fåes kronhjul og pinjong kjøpt noen plass uten at det koster skjorta? M47 er vel 5-trinns? Har ikke den et meget svakt 3. gir? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 m47 og m46 har uansett samme utveksling som m45 på første til fjerde gir. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Hmm, ekke m40 kasse ifra 140 serien litt anderledes gira? Skal du bytte utveksling i bak akselen så må dy bytte til en som har over 5 i utveksling. 5,13 - 5,30 eller no i nærheten der, da får du ei fin giring for bilcross/rallycross Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Ta bakaksel fra bil med automat. Er vel 3.73 eller 4.10 som gjelder der. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 240 med b20 har ofte 4.10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Spørs hvor mye penger du skal legga i det da, hvis du får tak i ei brukt 5.00 - 5.13 eller høyere utveksling så vil det funke bra. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 m47 og m46 har uansett samme utveksling som m45 på første til fjerde gir.Mente å huske at det var forskjellig utveksling på m45 og m47 i 2. og 3. jeg, men var vist 1. giret som hadde annen utveksling. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Mente å huske at det var forskjellig utveksling på m45 og m47 i 2. og 3. jeg, men var vist 1. giret som hadde annen utveksling. Både "rett og feil", dette. M47: 4,03 2,16 1,37 1,00 0,83/0,82 (avhengig av årsmodell) M45 (1976-81): 3,71 2,16 1,37 1,00 M45 (1982-83): 4,03 2,16 1,37 1,00 M45 (1984->): 4,33 2,32 1,47 1,00 Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Mye gode innspill her ja, hvordan identifiserer man utvekslingen på en bakaksling da? Er det noen måte å se det på, eller må man bare rotere den og telle omdreiningene? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Telle tenna på kronhjulet og dele de på antall tenner på pinjongen. Rallycross gutta har ofte no brukte utvekslinger og selge, du skal ha så høy som mulig. 5.43 el 5.83 hadde vært bra. Lav toppfart, men rask og fin ifra start, og ikke langt imellom gira. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Ja, men tenkte på uten å måtte åpne alle akslinger jeg fant jeg da. =) hehe.. Får se på div. forum så er det vel muligens noe til salgs. Har standard 240-akslinger noe navn, slik at jeg har noe å referere til når jeg evt. skal handle? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 1031 er akselen som flest bruker og den rallycrossfolket har deler til. får også 1030. Pleier og stå en lapp på akselen med utvekslinga, men er ofte borte. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.