Gå til innhold

Justering av Gewindefahrwerke

Ranger emnet

LupoB0Y

Anbefalte innlegg

Hepp.

Dette spørsmålet er rettet mot de som har gewindefahrwerke.

(høydejusterbart understell)

Når man måler høyden på senkesettet, for å få det likt på begge sider... Måler man da fra skjermkant ned til senter av felg, eller hvor langt det er igjen av (g)jengene på fjærbeinet?

Nå har jeg justert min etter skjermkant/senter av felg.

Det subber mer på den ene siden enn den andre. Burde jeg måle på selve fjærbeinet?

Håper ikke dette hørtes helt gresk ut.. ;)

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juster plasseringa av fjæra på demperen likt.. kan jo hende innerskjerm osv er lit forskjellig på hver side. og hvis demperne er forskjellig lengde(høyde) så blir vekta på hvert hjul forskjellig. ikke bra

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 6400kr for mitt.. +1450kr i toll..

fikk pris i norge på 12500kr, så det var littegrann billigere.

Tror settet var 1000/1500kr billigere hvis du ikke skal ha justering av hardhet.. (kjører min på hardeste.. hvis ikke så subber det konstant i svinger) kjører min på ca -80mm nå.. er fortsatt et hav å ta av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

klart man må ha hardhetsjustering, hvis ikke er det ikke no poeng er det vel? justere bilen såden får god balanse ved hard kjøring..

hvilket merke var dette? og hvor fant du det?

Weitec Hicon TX Gewindefahrwerke.

Bestillte fra http://www.dts-tuning.de

Nydelig service.. betalte med VISA, tok 3.5 uke istedet for 2.

Ble oppdatert på mail hele veien. Grunnen til forsinkelsen var at Lupo var en såpass skjelden applikasjon. De hadde den ikke på lager, men måtte bestille fra fabrikk.

Anbefales på det sterkeste. Skal handle 8x14" og 9x14" hjul fra dem i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider