magnul Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 For all del, infitiv er en verbform, men det finnes da andre også. Når det skrives at "å brukes foran verb", vil det si at "å" brukes uansett. "Jeg jobber Å sliter" er feil, selv om "å" står foran verb. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleGu Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 Selfølgeligt.. Var vell litt roing på gang nettop.. :P Hadde vært litt synd hvis eg blir ansvarlige for svenskenes bruk av utrykk som "å gått tur". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Godt det finnes Haldengutter som kan både svensk og norsk :) Selvfølgelig, å kunne svensk er jo et krav om du er haldenser.:D Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Hvis man under et svakt øyeblikk glemmer reglene om å/og, hva som er høyre og venstre etc, så funker google veldig bra. Akkurat nå lurte jeg på om det skrives vel å merke eller vel og merke..googlet og fant svaret umiddelbart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg