Gå til innhold

Slutt på små reg-skilt

Ranger emnet

ice3d

Anbefalte innlegg

Jeg var innom biltilsynet på risløkka idag for å få et lite skilt på Pontiac'en min, siden det vanlige må bøyes i alle retninger for å få plass. Men i skranken hos biltilsynet fikk jeg vite at det plutselig var bestemt at man skulle slutte med denne ordningen!

Da jeg ringte biltilsynet for ca 2uker siden, sa de at det bare var å komme innom, og så lenge bilen tilfredstillte kravene, så fikk man lite skilt. Men 2. oktober ble plutselig alle andre skiltformer enn de store en- og to-linjers skilta forbudt. Og det uten at noen får beskjed på forhånd om at loven kom.

De som allerede har lite skilt har flax, da loven foreløpig ikke har tilbakevirkende kraft.

Så nå må jeg altså kjøre rundt med bøyd/krøllet skilt til evig tid.. :rockets

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å få en skiltmaker til å lage et lite skilt som ligner. Vet ikke om spesifikke firma, men det er ikke lenge siden jeg så noen som laget skilt lik de små man fikk hos Vegvesenet. Sikkert ingen som stopper deg uansett, siden det finnes flere biler med det lovlig. Men ja, det er synd at det skal være slik...

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg ble stoppet for 4 uker siden med lite skilt forann, kopi av orginalt bare i mindre utgave, laget av skiltmaker.

Endte med kjøreforbud til orginalt skilt var montert foran å en mangellapp, (full teknisk kontroll på bt innen fjorten dager) blei stoppa på street meet i sørlandsparken!

Er HEILT forbudt med mini skilt, di er heilt nazi på det. hehe

cosworth powered

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Jeg var innom biltilsynet på risløkka idag for å få et lite skilt på Pontiac'en min, siden det vanlige må bøyes i alle retninger for å få plass. Men i skranken hos biltilsynet fikk jeg vite at det plutselig var bestemt at man skulle slutte med denne ordningen!

De som allerede har lite skilt har flax, da loven foreløpig ikke har tilbakevirkende kraft.

Så nå må jeg altså kjøre rundt med bøyd/krøllet skilt til evig tid.. :rockets

Bare tull. Satans Uvesen har ikke lenger enerett på å lage skilt. Du kan faktisk bestille dem selv rett fra et firma i bergen, som lager diverse ukurante størrelser for tilsynet på bestilling. Blant annet er det lov med amerikansk/japansk størrelse skilt. Problemet er ofte at folka på tilsynet har lite peil, eller ikke gidder/klarer å gjøre jobben sin. Om de ikke gidder å skrive inn den nye størrelsen, bare kjør rundt med de nye skiltene til de er slitte nok, og spør dem hvorfor det ikke står i vognkortet... Jeg fant litt ut av dette, etter at tilsvinet i Tønsberg klarte å bestille feil skilter til bilen min 4 ganger.. 2 av dem motorsykkelskilt, og ett med feil nummer....:boxers

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av kompisene mine som har amcar har fått et "Nei" til svar når dem skulle ha små skilter..

Og det er også derfor jeg stod og skrek på dem på biltilsynet i sommer... De påstod jeg skulle ha lange skilt på veteranbil, og at jeg hadde levert mine til makulering.. Merkelig nok, etter å ha skjelt dem ut etter noter dukka både de nye OG de gamle skiltene mine opp i "riktig" størrelse. Venter fremdeles på at de skal refundere det jeg betalte for nye skilt... Har også hatt "riktige" skilt på 86 mustang, så det går an. Og at reglene om størrelser skal endres, er forsåvidt riktig, men fremdeles skal ikke de små skiltene falle bort. Slik de forklsrte det på tilsynet i Tønsberg skal faktisk reglene bli litt mer medgjørlige med tanke på importbiler fra andre marked, hvor skiltene har andre størrelser.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du nok vært uheldig , for en kompis av meg fikk lite skilt bak på 200sx'n sin i juli/august i år.. :P

heller det at det kom en regelendring like etter at jeg registrerte bilen.. :) jeg spurte og grov men det var ikke bønn om noe annet når vi skulle sjekke hva slags skilt som passa min,.

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider