Gå til innhold

Verdig død for en bil som har betydd mye for meg!

Ranger emnet


RHLefty

Anbefalte innlegg

Ta deg sammen mann. Ikke herp bilen din, særlig hvis det du sier stemmer, og den er sjelden og vanskelig å finne deler til... Hvis ikke penger betyr noe, så har du ikke noe hastverk med å selge den. La den stå til noen som kan ta vare på den vil kjøpe den, eller til du får lyst/mulighet til å fikse den opp. Dessuten så kommer du til å savne gamlebilen din, etter ett par måneder med ny bil...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du er ikke den første som gjør noe slikt RHLefty, men det blir ikke særlig smartere av den grunn. Det er faktisk så lite smart at jeg ikke klarer å sette ord på det for øyeblikket. En slags dustete versjon av Ibsen-sitatet "Evig eies kun det tapte".

 

Disse tvangstankene må du snarest plukke av deg. Snap out of it! Walk it off! Slutt med det! På en eller annen måte kan denne bilen oppbevares trygt og tørt til du blir kvitt sinnssykdommen din og igjen er i stand til å ta vare på den.

 

For 25 år siden solgte jeg min aller første bil, en 1969 Volvo Amazon, til en bekjent. Den ble senere solgt videre flere ganger. I årene som fulgte angret jeg stadig mer inderlig, helt til jeg i 2005 klarte å spore opp bilen (glemte aldri registeringsnummeret) og kjøpe den tilbake.

 

Så lenge det er bil er det håp!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en såpass sjelden bil som du sier ville det vært galskap å knuse den!

 

Prøv å finn en person som er entusiastisk og villig til å restaurere den og stelle den pent, kanskje ikke en død, men absolutt en verdig avskjed og mye bedre en å drepe den!

 

Husk å ta masse bilder av den, og behold gjerne en liten bit av den. Trenger ikke ta ut motoren og henge den på veggen, men noe smått du kan legge på hylla og mimre over alle de gode eller vonde minnene. :D

Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo med 3 dritfulle fjortisser baki uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis alle hadde vært som deg,

så er det jo ikke rart det ikke er deler å oppdrive til bilen.

 

skjønner godt at du ikke har lyst å se bilen i en annens eie

Å se hva vedkommende gjør med bilen "din" etter salg har alltid vært noe av det jeg har fryktet mest ved salgs av biler.

Gjelder å selge til en du VET vil ta vare på den,

eventuelt en som bor så grisgrendt til,

at du hverken kommer til å støte på den LIVE eller via pc-skjermen.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lag sofa eller noe av den? eller bruk den til lysthus evt. noe praktisk, slik at den får en betydning videre.. kunne jo laget deg en bar f.eks? kapp den i to og skru den fast i veggen.. fiks lys og sånt, bruk den som et barskap(f.eks du åpner kofferten og har et kjøleskap elns.

 

du skjønner sikkert hva jeg mener...:spin

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei!

 

Det kommer jo mye an på forfatningen og verdien da. Men hvis det ikke er en altfor dyr, eller ødelagt bil, ville jeg tatt vare på den; parkert den i en låve eller noe til du får lyst på å restaurere den. For det er alltid stas å ha førstegangsbilen, spesielt hvis du har et såpass sterkt forhold til den ;)

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår