Gå til innhold

Hva er forskjell i mellom Twin Cam 16v og i forhold til 1.3 L?

Ranger emnet

Elessio

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har Corolla 1.3 Xli selv.

men jeg har så veldig lyst på Corolla GT Ae82 eller Ae92 twin cam 16v men de er ganske sjelden nå og vanskelig å får tak i .

hvordan er disse twin cam 16v motoren? går de godt ? bra drag hele veien eller?

Hva er forskjell i mellom forgasser twin cam16v Ae82 i forhold til innsprøyting Ae92 GTI ? om effekt

Takk for svar :)

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn rundt 124-ish med Hk i disse motorene som var solgt i norge (4A-GE). De tåler masse tyn, så de er populære :)

ok :) men hadde hørt det var rundt 130 hk men noen sier 125 og 130 hk men tror 125 hk stemmer nok.

hvordan er disse gt twin cam ? kommer jeg til å merke stor forskjell fra min 1.3 ee90 xli i forhold til twincam ae82 ?

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Corolla twin cam går godt det.. solgte nettopp en sånn bil,med 2 1/2 bil i deler og 2 1/2 motor.. Men i min var det 140hk,noe som merket over 3000omdr,for da ble man liksom skyvet bakover i setet;) Det er en veldig moro bil å kjøre:) Var stor fornøyd med den.. men fikk aldri tid til å gjøre den ferdig. men må skaffe meg tilbake en sånn engang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

De går greit. Må jo opp til 5000rpm før det skjer noe da. De er sterke i 1 og 2 gir.

AE82 4A-GE 16V bluetop= 118hk ved 6600rpm

AE92 4A-GE 16V redtop= 125hk ved 6600rpm

Får full moment ved 5200rpm Er rundt 150nm i de trur jeg

Veldig kul lyd i de når du når 5000rpm (da åpner den T-vis, altså motoren suger mer luft og den låter bedre å går bedre)

De går bra i biler som veier rundt 1000kg. Du merker godt når bilen er full med folk. Da går den merkbart dårligere.

Fant detta på nettet:

RPM - HP

2500 - 52

3500 - 75

4500 - 101

5500 - 114

6500 - 121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

forskjellen er at 1.3L går som en dass og 1.6 twincam går unormalt bra til å være 1.6.. trenger en 4age motor til en ihjælkjørt mr2, så hvis noen har noe sånt liggende å slenge så er jeg keen på å kjøpe den:P ring eller send melding hvis du har en corolla gt eller mr2 mk1 delebil eller motor som skal vekk:) 958 90 119

Lenke til kommentar
Del på andre sider