Gå til innhold

Kjøpe komplett skinninteriør fra Sverige, lønnsomt?

Ranger emnet

Espein

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe komplett skinninteriør til min Audi S6, 96 modell.

Er vanskelig å få tak i dette i Norge, så jeg sjekka Sverige litt.

Fant 4 dørpaneler i skinn, 5 seter i skinn og carbonlister i Sverige.

Har sendt mail til huggern som har delene og huggersjappa ligger nær Stockholm. Spurte hva de skulle ha for delene...

Spørsmålet mitt er om det kan være lønnsomt å få alt sendt til nærmeste postkontor nær svenskegrensa via Poste restante og hente det selv det. Kan dette være lønnsomt? Nærmeste for meg blir Åre, ca 5 timer en vei. Er det masse toll kontroller oppi der? Håper på å ikke bli stoppa for vil helst ikke betale norsk moms..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tipset litt lenger oppi gata her hørtes jo bra ut! Finn deg et gammelt slitent sete, og kast det ut når du har montert det.. :) Men jeg tviler på at du blir stoppa oppi der, bare du tar det pent, og spiller lav musikk så ordner det seg. Men man kan aldri si aldri.. Problemet da vis du blir stoppa, er at dem tar di setene dine, og du for en slomp bot. Hørt at det der er dem veeeldig strenge på når det gjelder det greiene der.

Hvor mye koster setene osv a?? :)

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, alternativene mine er å reise til Charlottenberg, 5 timer og 30 min etter fartsgrensa. Hede via Røros, 4 timer og 40 min ellernoe... Eller Åre via Trondheim, 5 timer og 20 min...

Vil tro att tollerne er mest aktive i Charlottenberg og minst aktive ved Røros..Eller?

Prisen venter jeg på enda, men tror det er rimligere enn Norge.

Håper de også vil sende alt som poste restante evt..

Jeg vil også tro att jeg får med noen kompiser så vi kjører 2 biler så ene bilen kan ta turen over først å se etter "tull" ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, alternativene mine er å reise til Charlottenberg, 5 timer og 30 min etter fartsgrensa. Hede via Røros, 4 timer og 40 min ellernoe... Eller Åre via Trondheim, 5 timer og 20 min...

Vil tro att tollerne er mest aktive i Charlottenberg og minst aktive ved Røros..Eller?

Prisen venter jeg på enda, men tror det er rimligere enn Norge.

Håper de også vil sende alt som poste restante evt..

Jeg vil også tro att jeg får med noen kompiser så vi kjører 2 biler så ene bilen kan ta turen over først å se etter "tull" ^^

Hei! Jeg bor på røros og der funker det greit hvis du har med deg en følge bil som sjekker for deg. En annen ting er at de er veldig klar for å dra hjem når arbeidsdagen er omme. De slutter kl 16.00:) kan sikkert hjelpe deg med dette hvis du vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre huggern om han er interesert i å ta innbytte i det som sitter i bilen idag?

Kjøre ned, demontere det du har nå, levere det til huggeren, montere det som du kjøper der og dra hjem. Kan jo hende du "sparer" inn endel ved å kjøre inn og få innbytte!

Dersom huggeren er interesert i det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris venter jeg på, så om det blir en bra pris blir det nok skinn ja.

Hmm, kan jeg jo kanskje fordele utstyret på to biler da :p

Om jeg reiser via Røros som sagt så fant jeg ut at de hadde postkontor på Hede.

Men har de postkontor på Funäsdalen? Noen som vet? Er jo 53 minutter å spare da evt. De burde jo teknisk sett ha postkontor der? hehe

EDIT:

Ica på Funäsdalen har postkontor. Da ble turen en time kortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra huggern sin side:

HOS OSS KAN NI HANDLA ÖVER DISK, VIA BUD ELLER POSTFÖRSKOTT

Ni har även möjlighet att betala delarna som ni beställer med ert betalkort i dessa fall slipper ni postförskottsavgiften som förnärvarande är 100kr. Ni behöver då endast lämna ditt kortnummer och kortets giltighetstid så skickar vi delen till er tillsammans med ett kvitto på inköpt vara.

RESURS FINANS 6 12 24 MÅNADERS RÄNTEFRITT

Forstod jeg rett att de sender deler med posten? Hmm, begynner å ligne noe nå. Mangler kun prisen nå da.

Her er foresten bilde av framsetet og dørpanelet.

Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider