Gå til innhold

Ny type tennplugg skal gi mere effekt?

Ranger emnet

Omegamann

Anbefalte innlegg

At det gir så stor virkning som det hevdes stiller jeg meg tvilende til, men at en bedre gnist gir en bedre forbrenning er da ganske logisk.

Tipper alle med biler fra medio 80-95 vil merke en liten effektøkning og lavere forbruk ved å oppgradere tenningsanlegget i bilene sine, samt sørge for at alt av jordinger til coil, dynamo, motor osv er på plass.

Prismessig så har jeg brukt å kjøpe plugger på Mekonomen, og de jeg har brukt koster ca. 160.- pr.stk, da vil jeg ikke påstå at disse er så veldig dyre hvis dem holder 100.000km som lovet.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper heldigvis pluggene mine for $1.95 stykket, du funker like bra som den gangen jeg tok i og kjøpte plugger for $4 stykket.

Om folk brukte 2 sek på å få riktig plugg åpning og ikke bare skrudde dem rett i etter å ha åpnet eska så ville man kanskje den gnisten bilen er satt opp til. Og man får bedre effekt fordi man har riktig gnist.

En annen ting, det nytter ikke å ha verdens beste plugger om man kjører på utslitte plugg ledninger, man får kun det beste ut av den dårligste delen.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende at de klarer ta ut større energi av en plugg. Meg bekjent er det coilen som leverer strømmen...ikke pluggen.

Men,ekstreme tenningsanlegg (altså alt,ikke bare pluggene) har en fordel i det at et anlegg som har noen ampere mer (og ikke bare en god dose volt som de fleste reklamerer med) tenner magrere blanding lettere,hvilket betyr at man kan kjøre magert uten feiltenning. Det kan resultere i litt økonomi.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider