Gå til innhold

Bilcrossbaner

Ranger emnet

rinoande

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål som jeg ønsker diskusjon om:

1. Hvilken bane er deres favorit bane å kjøre på?

2. På hvilken bane er det mest action for publikum?

3. Hvilken bane er det størst hopp?

Her kommer to bilder fra Sotenes mk`s bane ved Lysekil i Sverige, en bane jeg liker å dra til med et fint hopp.

20080706Sotenes1.JPG

20080706Sotenes2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

favorittbanen min er vel hakavik, men det kommer av at jeg har aldri kjørt der uten å få pall-plassering. bane nr.2 AREMARK, den er grom.

Gardermoen gir publikum action der ser man alt untatt kanskje 1 sec når dem er under brua.

største hopp på bane i norge syns jeg min svigerbror beviste på lyngås - høstvelta. men momarken har også et kjempe rått hopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardermoen er værtfall den bana jeg har kjørt på som har best banedekke. Klart, det er vel den nyeste bana jeg har kjørt på også, så det skulle kanskje bare mangle?

Publikumsplass på Gardermoen er fenomenal! Meget bra!!

Krabyskogen er også ei veldig artig bane å kjøre på! Får god fart, og ett par krappe svinger i tilegg. Bra asfalt, og fungerer fint i depotet også.

Etter det ble arrangert Landsfinale der har publikumsplassen blitt betydelig bedre, og man ser det aller meste av bana fra de fleste publikumsplassene der også.

Elverum har også ei bra med krevende bane. Er en grunn til att det somregel blir totalskrota en bil eller 2 der pr løp. Hehe

Ei artig bane å kjøre på, men blir fort mye støv der. Er forholdsvis "stiv i trynet" etter å ha vært publikum der en dag i solskinn. ;-)

Som skrevet ei krevende bane, og er det skybrudd, blir hele bana omgjort til ei gjørmebane uten sidestykke. Men, slikt er det sikkert ikke lett å få gjort noe med på en forholdsvis grei måte..? Jeg er ingen vei-mann, men vil annta att det har noe med drenering å gjøre eller no.

Helt grei sikt for publikum, men kunne vært bedre. Men, skulle man hatt det bedre, måtte man nok bygd ei tribune eller lignende.

Dokka har jeg kjørt på både før og etter de la asfalt i de aller fleste svinga bortpå der. Ei veldig artig bane å kjøre på, sålenge de driter i å benytte seg av den fordømte "Bilcross-trasseèn" sin. Den korter inn bana med flere 100-meter og var ikke morro å kjøre på engang! Men, sålenge vi får leke oss på hele bana er den morsom den! Har ikke prøvd den etter att det ble alternativspor der, men så da ut til å fungere greit det også. En smule trangt inni der, men det er likt for alle. :-)

Vendkvern har jeg ikke kjørt løp på på flere år, men jeg har kjørt noen treinniger der i år. Den bana er altfor smal for min del, og ingen steder der man får opp fart som man kan holde gjennom noen svinger. Er vel ei slik bane som enkelte kaller: "Ei skikkelig bilcrossbane". Er vel en av de første banene i Norge, men har selvsakt blitt ombygd litt og modifisert etter det. Det skjer jo alltids noe på Vendkvern, så om det ikke hadde vært for att publikumsplassen har så å si blitt gravd bort med maskin, hadde det vært en finfin plass å være publikum. ;-)

Skjer mye morro ved hoppet der, men man må ta med i beregningene da att man GARANTERT får ett par-tre steiner kasta på seg. Sist jeg var på løp der fikk jeg masse stein på meg, og den ene lagde ett lite hull i panna mi. Hehe Sålenge ikke brillene knuser så skal jeg tåle slikt jeg, men var værre med de unga som sto der ei stund. Ble no grining der, før de gikk unna gitt.. Synd, men nedved hoppet er vel den eneste plassen jeg syns det er brukbart å være publikum på Vendkvern værtfall.

Absolutt ingen favoritt-bane fra min side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NMK-Orkla (Sør-trønelag) bygger ny bane i disse dager.

Åpnings løp til vårs...

Dette blir en av de råeste BC/RC banene i hele landet..

http://www.NMKOrkla.no

VW golf mk2 GTI 1,8 8v (4dørs) ombygd

VW golf mk2 GTI 1,8 8v (2dørs) mod,86

VW golf mk2 weber 1,8 8v (bilcross) mod,85

Opel vectra A 2,0 8v 4x4 mod,90

BMW E30 320(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orklas nye bane blir utrolig rå ja,sannsynligvis norges råeste velodrom!! Samt utrolig publikumsvennlig.

Nybanen på Bjorli var skikkelig tøff, gleder meg til å kjøre der til neste år, men publikumsvennlig var den desverre ikke.

Men tilbake til tråden.

Favorittbaner må bli

Orklas nye! (kun prøvekjørt med personbil i sakte fart enda)

Tynset

Molde (alltid gjort det bra der av en eller annen grunn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider