Gå til innhold

ascona eller 240?

Ranger emnet

*kristian*

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

siden det er en ascona A så ville jeg gjort det KUN visst jeg var garantert dele-tilgang. tro meg dette er no folk sliter med å få deler til, svigers holdte på en stund før han fant forstilling til ascona A..

240 er heller ikke fullt så nærvøs å kjøre som en ascona A men dem skal visst være morsomme å kjøre, selv har jeg kun kjørt ascona A i STV og den er nok noe anderledes så, kan liksom ikke uttale meg no om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600-1900 akslingene er helt greit holdbare de. Da er det værre med 1200-akslingene (gjelder både Kadett C og Ascona A) Der knekker stikkakslene altfor lett.

Trodde en sliten 240 skulle være enkel å beholde jeg også, men dengang ei.. Hehe Ble borte på Gardermoen på jubileumsløpet den gitt, tross utslitt motor, kranglete gearkasse, halvmeter for kort front og en bakaksel som knapt hadde foringer igjen. Hehe

Akslingen hadde vandret frem og tilbake ved dekkvarming i siste omgang, hørte jeg noen si.. Det ble lakt inn 8 bud på driten. ;-)

(værste var jo att en og samme stakkar hadde lakt alle buda selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var meg ja. Første som slo meg var att det måtte være noen som kødda med meg, men.. Hehe

Han la inn 8 bud. 300.- pr bud og det vil si att han ga 10.400.- for bilen. Selv ga jeg 6000.- for den, og det var vel sånn omtrent det den var verdt. Eneste som var verdt noe på den var en plana 405-topp. Han fikk litt rart annsiksutrykk da jeg møtte han og spurte om det var han som hadde kjøpt seg arbeide.. Hehe

Fortalte han alt jeg kom på som var feil med den, og han så litt skuffa ut gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva å såg på asconan i dag var temlig bulkete =)hehe. men var temlig grei for rust og buret var fint. var noke galt med noka styre kuler som var noke slarkent men det går nok ann å få fiksa=) der følgte med dører, panser, forstiling, bagasje lok, sjermer og ein god del volvo forgassere og insug . og var alu felg over heile. han skulle ha 3500,- Så blir nok opel på meg ja=)

noken som vet å mykje den veger sån ca med volvo motor?:D

takk for svar foresten:spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det var meg ja. Første som slo meg var att det måtte være noen som kødda med meg, men.. Hehe

Han la inn 8 bud. 300.- pr bud og det vil si att han ga 10.400.- for bilen. Selv ga jeg 6000.- for den, og det var vel sånn omtrent det den var verdt. Eneste som var verdt noe på den var en plana 405-topp. Han fikk litt rart annsiksutrykk da jeg møtte han og spurte om det var han som hadde kjøpt seg arbeide.. Hehe

Fortalte han alt jeg kom på som var feil med den, og han så litt skuffa ut gitt.[/quote']

hehe ja det så liksom ikke ut til å være no sånn ¨WOW¨ akkurat.

for noen er vel en plana 405 gull da;). for meg er det ett fett om det er 530/405/531 ass, men 160 er liksom ikke helt det råeste.

fikk litt rare annsiktsutrykk selv når jeg hørte det der gitt. hadde liksom holdt med 1-2 bud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-motoren har spinklere innmat enn de andre 230-motorene, så om du ikke ha en slik motor ståendes klar, så gå for noe annet. :-)

Kan jo bare flytte over K-innsuget over på en annen en, så kan du bruke Ford-forgasser veitdu. :-)

Vekta blir nok sånn omtrent den samme som med Opel-maskin tenker jeg..

Forresten, du får Ascona'n billig om du får den for 3500.-! Er jo bare vrakpanten og ett løst bur det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider