Gå til innhold

150 i 80 sone

Ranger emnet

gt4wrc

Anbefalte innlegg

Noen som veit hvor lenge man må sitte inne, hvor stor bot og hvor lenge man mister lappen for å kjøre i 150,2km/t i 80 sone på natta uten trafikk? Var ingen biler i nærheten, veit ikke om dette hjelper saken... Blei stoppa av up, så de målte på gjennomsnittshastighet

Så jævla leit.. kondolerer.. :(

Venter på rettsmøte etter mitt ublide møte me UP 14 juni jeg..

148,5 i 90-sona.. De sa til meg at grensa for fengselstraff gikk på 150 km/t, men kan hende det er strengere i 80-sona det da..

Jeg ser hvert fall for meg 9-12mndr uten lappen og 15.000 i bot, selv om jeg fikk vridd ut av poltimannen at juristn hadde lagt fram forslag om 8mndr..

Må bare vente å se, varierer visst fra poltidistrikt til poltidistrikt hvor lenge man mister lappen ved samme fartsovertredelse.. :(

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her for tabell: http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-20031219-1660.html#2-2

Har du noen prikker fra før? Ta i så fall en kikk i $2-9 også.

Nei, har ingen prikker på førerkortet fra før.

Kikka på nettet:

Km/t i 80 sone og mnd uten lappen-

140 - 150 13 - 19 md.

150 - 160 19 - 25 md.

Jeg ble stoppa i 150,2(eller 150,4). Er det mulig å "forhandle" farta ned til 149 km/t, så jeg mister den for 19mnd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på internet at en kar blei stoppa i 153 km/t i 80 sone. Han fikk 21dager fengsel og 20 mnd uten førerkort. Han anka saken og fikk redusert tap av førerkortet til 1år 3mnd. Her er link til saken:

http://216.239.59.104/search?q=cache:peFRq75IkNcJ:www.domstol.no/upload/HRET/saknr2008-280_anonymisert_.pdf+150+80+f%C3%B8rerkort&hl=no&ct=clnk&cd=20&gl=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en politijurist på fredag angående det å gi bot ved siden av idømmelse av ubetinget fengsel, og han sa at det ikke gjøres i oslo ihvertfall. Han begrunnet det med at det er isolert sett er nok straff bare det at man faktisk må i fengsel. Men ved betinget fengsel er botens størrelse satt til 9500 etter påtaledirektivet (tror jeg det heter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider