marcuus Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 fikk du bot i tillegg til den dommen ? Nei, det gjorde jeg ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt4wrc Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Det høres jo bra ut,men blir jo alikevel dyrt dette. Må ut med ca 10-15000 for advokat, saksomkostninger, tapt arbeidsfortjeneste og nytt førerkort. Ikke billig å være trafikksynder i norge. Men en annen ting... Noen som veit om det er noe poeng i det hele tatt å engasjere advokat, eller er dette bare bortkasta penger ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusK89 Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Poenget med disse straffene er vel igrunn at man ikke skal ha så veeeldig lyst til å risikere det flere ganger... Noen kriterier må visst være oppfylt for at du skal kunne kjøre gaffeltruck på jobb: - Politiet må ikke ha lagt ned totalt kjøreforbud ( noe som også vil innebære plenklippertraktor :P ) - Bedriftens policy må tillate at folk med kun truckførerbevis kan føre truck innenfor deres område. Noe ihvertfall min arbeidsplass ikke gjør. Uansett utfall, så vil nok straffen svi på pungen ( med mindre du da kan overbevise, med grundig dokumentasjon, den dømmende part om at poltiet har gjort grove feil under måling ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt4wrc Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 Fikk tak i advokat nå, må betale 5000kr. Prata med ledelsen på jobben, de mener jeg fortsatt kan kjøre truck inne på lageret vårt, men ikke utenfor fabrikkområdet. I følge advokaten er det så og si umulig å forhandle om tiden jeg mister førerkortet. Det han mener vi kan forhandle om er å prøve å få samfunns-straff istedenfor fengsel. Er forhåpentligvis verd et forsøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 I 80-sonen er det samfunnsstraff mellom 130 km/h og 136 km/h. Se tabell her: http://www.riksadvokaten.no/ra/ra.php?vedlegg=158 Tror advokaten din lover litt mye. Han vil vel ha et oppdrag. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celve Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Du... Har du ikke krav på en offentlig oppnevnt forsvarer etter straffeprosessloven § 96 første ledd? Her må noen som har lest straffeprosess mer enn meg gjerne korrigere meg, men jeg kan ikke se at noen av unntakene i bestemmelsen kommer til anvendelse. (Men det finnes kanskje et unntak jeg ikke er klar over??) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46_Coupè Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Og siden når gikk en truck på førerkort? Går like bra uten og :D Siter '99 Bmw 320Ci *Automote* Link: http://www.bilforumet.no/3-serien/204886-e-46-coup-automote.html - Rolling low isn't just a mod, its a lifestyle - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt4wrc Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Man må ha førerkort i tillegg til truckførerbevis for å kjøre utenfor fabrukkens område. Inne i lageret holder det med truckførerbevis. Om det skulle skje noe dekker ikke forsikring om man ikke har førerkort i tillegg til truckførerbevis utenfor fabrikkens område. Fabrikken våres er 2-delt og det hender at vi må kjøre mellom de 2. Dette er da ca 1 km mellom de 2 avdelingene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt4wrc Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Du... Har du ikke krav på en offentlig oppnevnt forsvarer etter straffeprosessloven § 96 første ledd? Her må noen som har lest straffeprosess mer enn meg gjerne korrigere meg, men jeg kan ikke se at noen av unntakene i bestemmelsen kommer til anvendelse. (Men det finnes kanskje et unntak jeg ikke er klar over??) Ettersom jeg har blitt fortalt får man ikke advokat oppnevnt i en tilståelses-sak. Er dette feil ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celve Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Nei, det stemmer. Jeg hadde bare ikke fått med meg at det var snakk om tilståelsesdom! Sorry! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pussywagon Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 viss du er så idiot at du kjører i 150 i 80 sone,så fortjener du å bli fratatt lappen for 5år,inndragelse av bil og en klekkelig stor bot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt4wrc Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 til mitt forsvar var det ikke en bil på veien. Veit at det ikke er glupt å kjøre 150 i 80 sone, men gjort er gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 den er lei! må ikke stoppe når bilen er i med vind vettu :P nei da. Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Ettersom jeg har blitt fortalt får man ikke advokat oppnevnt i en tilståelses-sak. Er dette feil ?? ja, man får oppnevnt forsvarer når det er snakk om å idømme ubetinget i mer enn 6 mnd selv om saken pådømmes som tilståelsesdom (strpl. § 99) som hovedregel har man ikke krav på offentlig forsvarer i vegtrafikksaker (strpl. § 96). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg