Gå til innhold

A3 Starter ,men stopper med en gang =\

Ranger emnet

danijoh

Anbefalte innlegg

Hei=)

Jeg har en '97 A3 1,8, som jeg aldri har hatt store problemer med, inntil i dag.

Skulle på butikken, men når jeg starter bilen stopper den med en gang.

I tilegg la jeg merke til at instrumentene ikke fungerer. jeg får ikke turtall indikasjon selv om jeg gir gass akkurat i det den starter, og hører at jeg har turtall. Klokka fungerer heller ikke, det la jeg faktisk merke til i går.

Har sjekket sikringer og har fylt bensin. Hjelper ikke.

Får ingen feilmeldinger på kjøre-computeren, den virker heller ikke.

Det eneste som virker av instrumenter er varsellysene, som airbag osv.

Noen som har vært borti dette før \ vet noe om det?

Audi A3 1.8l '97 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i enda dårligere humør.

Har vært hos møller.

De sa det er startsperra som er problemet.

Siden ingen av nøklene får bilen til å gå er det endten motakerenheten i tenninga som det er noe galt med, eller så er det data-hjernen til startsperra.

Hvis det er motakerenheten blir det dyrt. Er det data-hjernen blir det dyrere =\

I tilegg kan ikke vanelige mekanikere se på det, så verkstedet har ikke tid før om 2 uke til å se på det..

Audi A3 1.8l '97 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/a3-s3/185651-97-mod-a3-startsperra-sl-r-seg-vrang-sjelden-gang.html

Kan jo være noe av det samme som jeg hadde. Jeg ville tippet ledningen som jeg forklarte om i tråden over eller på vwaudi forumet. Eller så er det å bytte hele spole saken som den er tilkoplet, uten at jeg husker hva den koster. Er ikke så voldsomt vanskelige operasjonen, så ville hvertfall tatt en titt selv først, for audi er dyre!

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme skjede på min når jeg var på buttiken. fikk kodet om nøklene mine på møller å den funka helt fint i 2 dager. så ble det samme helvete på nytt. fant til slutt ut at det var kombi innstrumente. koster ca 5000-60000.

Audi S4 c4:

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

maped by 034 Motorsport. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

Custom maped by Anders Ringstad 

Dyno: whp 380hp / 590nm

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hørtes kjipt ut =\

Håper ikke det skjer med min.

åpnet og så på det stikket som går inn i låse-sylinderen i går, men det satt veldig hardt, så jeg fikk den ikke ut. Virket egentlig ikke som det var dårlig kontakt der..

Fikk tauet bilen til Møller, så de skal se på den i dag, først kode om nøklene, selv om ingen av de fungerte. Men håper det hjelper...

Audi A3 1.8l '97 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...