Gå til innhold

Kapping og sveising i original eksosmanifoild

Ranger emnet


vlopsahl

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd å kappe og sveise i original eksosmanifoild? Går med seriøse tanker om turbokonvertering, men har ikke all verdens budsjett. Motoren min er en 2,0 l 16V Audimotor. Slik jeg forestår det er denne ganske lik 5-syl Audimotorer, og derfor skal jeg kunne bruke eksosmanifoilden fra for eksempel en Audi S2. For at dette skal passe må jeg kutte av en forgrening og få tettet igjen. Spørsmålet er bare om det går an å sveise på slike manifoilder.

 

Vegard

Audi 80 -92 2,0 16V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går fint, men det må sveises av en dyktig sveiser. er støpegods, og det er litt spess å sveise i, spesielt når sveisen skal tåle 1000 grader uten å sprekke.

 

vet om flere som har brukt amputert audi-femmer manifolder.

kan bruke innsuget og veetu

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår