Gå til innhold

Montere chip?

Ranger emnet

bilgal86

Anbefalte innlegg

Det er en 1991 Volvo 940 gl. Er en b230fb motor på 131 hk. Vet ikke hvilken motor det var før i denne. For noen år tilbake ble bilen kræsjet, så de måtte bytte motor i denne. Og i år -98 ble det montert effektanlegg og chip av SAM i sverige. Vet ikke om de byttet hjerne da. Han jeg kjøpte bilen ga meg det som skulle være orginal chippen, og det er denne jeg har prøvd å sette i, men som ikke funket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip på en sugis ja..hehe! DA ble det hele mye klarere ;)

595 er nemlig bare brukt på 740 og 940 med 2,3 sugis'er..B230F og B230FB bruker ofte samme hjerne.

Så mest sans. så er det "orginal"-hjernen som sitter der :)

Det som KAN ha skjedd, er at den orginale chip'en er død etter 10 år i skuffen og feilmonteringa di første gangen :)

Men hvorfor ta ut noe som fungerer?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope :P Okei :P

Kan hende det blir turbomotor i denne bilen etterhvert. Får se :P

Men foreløpig vil jeg bare få tak i riktig chip eller hjerne. Gidder ikke spøøre Volvo engang, skal sikkert ha 10 000,- for hver av delene kjenner jeg dem rett :/

volvo får ikke tak i chip uanz, da disse hjernene aldri skal åpnes av volvo. Det eneste du kan gjøre, er å søke nettet rundt etter en komplett hjerne, med LIKT bosch-nr... og prøve det :)

Prøv å finne en hjerne på http://www.bildelsbasen.se , der kan du finne det meste til volvo! :)

Og når du har "komplett" hjerne, kan du like godt drite i å flytte over chip'en...da setter du den nye hjernen selvsagt bare rett i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip på en sugis ja..hehe! DA ble det hele mye klarere ;)

595 er nemlig bare brukt på 740 og 940 med 2,3 sugis'er..B230F og B230FB bruker ofte samme hjerne.

Så mest sans. så er det "orginal"-hjernen som sitter der :)

Det som KAN ha skjedd, er at den orginale chip'en er død etter 10 år i skuffen og feilmonteringa di første gangen :)

Men hvorfor ta ut noe som fungerer?

hehe :P

åja sånnsett, da ble jeg litt klokere :P ja kan hende. Monterte faktisk rett første gangen jeg gjorde det :)

Vel vil ha vekk økochipen for jeg fant ut at 940en var ufattelig mye latere enn den gamle 240en jeg hadde fra -87 me K motor på 116 hk. Så da tenkte jeg orginalchipen var bedre :)

gamle 240en: 205km/t.

"nye" 940en: 175 km/t. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo får ikke tak i chip uanz, da disse hjernene aldri skal åpnes av volvo. Det eneste du kan gjøre, er å søke nettet rundt etter en komplett hjerne, med LIKT bosch-nr... og prøve det :)

Prøv å finne en hjerne på http://www.bildelsbasen.se , der kan du finne det meste til volvo! :)

Og når du har "komplett" hjerne, kan du like godt drite i å flytte over chip'en...da setter du den nye hjernen selvsagt bare rett i ;)

Aha :P Får gjøre det :) Foreløpig får jeg bare kjøre rundt me "økonomichipen" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :P

åja sånnsett, da ble jeg litt klokere :P ja kan hende. Monterte faktisk rett første gangen jeg gjorde det :)

Vel vil ha vekk økochipen for jeg fant ut at 940en var ufattelig mye latere enn den gamle 240en jeg hadde fra -87 me K motor på 116 hk. Så da tenkte jeg orginalchipen var bedre :)

gamle 240en: 205km/t.

"nye" 940en: 175 km/t. :/

175 km/t er ikke såå gæli på en 940GL... den er noen kilo tyngere enn en 240, og ikkeminst en del større i fysisk størrelse.

Men nøyaktigheten på 87-speedometeret skal du ikke ta helt forgitt ;) Var det ikke da de fremdeles hadde wire på speedometeret i 240?

anyway, en GL vil for alltid være en GL..ingen racer over hodet... så sålenge den går, ville jeg vært fornøyd :)

Skal det begynne å sparke, må det koste litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

175 km/t er ikke såå gæli på en 940GL... den er noen kilo tyngere enn en 240, og ikkeminst en del større i fysisk størrelse.

Men nøyaktigheten på 87-speedometeret skal du ikke ta helt forgitt ;) Var det ikke da de fremdeles hadde wire på speedometeret i 240?

anyway, en GL vil for alltid være en GL..ingen racer over hodet... så sålenge den går, ville jeg vært fornøyd :)

Skal det begynne å sparke, må det koste litt :)

tja, ca 70 kg tyngre, sikkert pga ekstra lydisolering, utstyr, og størrelsesforskjell :P

hehe, holdt følge med en corrado i over 200 km/ t en gang ;)

Min 240 hadde ikke wire :P

nei, sånnsett, men :P

ja å det koster fort masse penger det :) Liker 940en min jeg, utrolig god stand. fant en liten rustflekk på hele bilen ;) har lyst til å sette en b230fk motor i etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo: her er det noen som har misforstått!

Vikingchip er kun beregnet på turbomotorer og vil ikke fungere på en vanlig sugemotor.

Sett inn originalchippen så går alt så meeeget bedre :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du trenger ny hjerne, send en mail til anders-bildelar@hotmail.com

han er også behjelpelig med turbomotor.

mulig jeg sjøl skal nedover der, kan jo sammkjøre/ta med for hverandre. pm meg ved interesse

mvh eirik

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider