Gå til innhold

Dempere te 240 Bilcross

Ranger emnet


hvard

Anbefalte innlegg

blir så smigret over at alle trur det var 2,5 jeg altså.. 2,5 motor så kanskje den ikke hadde daua på 3.gir da. selv med 4:56 utv. hehehe.

 

er så mange som har trudd det er 2,5 men jeg kan avkrefte de ryktene og si at det var en 2,3e bunn som hadde gått 5 løp, hakavik var løp nr.6 for den bunnen.

 

Motoren var bygd av Lars-Erik Svenmoen fra nmk Ringsaker.

 

 

hva mener jeg anderledes?? rune, var det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motoren er bygd av Tor Ivar Henriksen FOR Lars Erik. Hehe

Ble vel bygd for landsfinalen i Kvinesdal den.

 

Veit du har komentert att KYB-gassdempere har dårlig kvalitet, og att de har en tendens til å pungtere rimelig fort. Mulig jeg hadde jævli flaks med de som satt på 244'n min altså, men de var like gode da bilen ble solgt. (mistenker att støtdemperene/fjørene var mye av grunnen til att den ble solgt)

De støtdemperene hadde gått 2-3 løp før bilen ble herpa på ett løp såpass att bilen ble stående på ett jorde i 2 år før jeg kjøpte den. Jeg kjørte 3 treininger på Vendkvern med den, og det var på ei uakseptabelt dårlig bane rett og slett. Værste vaskebrett-bana jeg har kjørt på. Kjørte treininger 3 Onsdager på rad, og det ble gjort 0 prep. av bane mellom hver gang.

Kjørte også 3 løp med demperene i tilegg, og som sakt: Like gode. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer.. Hem til etternavn eller no?

 

Jeg har ikke stor peil jeg da rune, men min svigers vettu, han kjøpte kyb til ascona og det varte 2 løp før dem var døde. kan hende volvo demperene blir noe helt annet og det kan jeg jo ikke uttale meg no om iom at jeg ikke har prøvd de.

 

Men en ting ang dempere jeg har lyst til å prøve er å sette doble dempere, sånn som svenskene gjør.. saab 99 demper skrudd fast der link-armen sitter også et hjemmelagd feste i innerskjerm. MÅ jo funke fett.

 

ja ok rune, han prata som om han hadde bygd den så jeg regna med det, uansett en motor hvem som helst kunne satt sammen da for det er jo begrensa hvor rå den var. folk prata som om jeg hadde kjøpt den av Wall i sverige og det var jo nesten litt flaut når jeg da blei frakjørt av en 1,8gti golf(riktig nok en av de grommeste golf JR i landet i mine øyne).Ang utv så regner jeg med at det var 4:56 og i følge non i Team Laban hadde dem dette på en volvo og det var volvo aksel. mulig dette er noe BMsport kara satt i stand til den bilcrossbilen men jeg mener å ha hørt det før også.. var noe merkelig lyter og klang i den akslinga på den bilen men det kan ha vært de jallestaga som var på'n. ikke mye å skryte av men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og' date=' 4:56 utveksling?? Hva slags bakaksel har den utvekslinga da? Veit 145 Express har 4:10 og 4:noenog30, men 4:56 var ukjent for meg. Har ei 145 Express-aksling liggende her, og har ikke sjekka utvekslinga enda. Men, er jo lov å håpe.. ;-)[/quote']

 

240 kom også med 4:10. ekspress skal i følge ryktene som satt fast i øregangen min ha 4:56 selvfølgelig forskjellige på den også men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4:56 på express ja:) Hvertfall noen av de.

 

Har kjørt 240 med doble dempere foran, men på den bilen jeg kjøpte så virka det som om de bare hadde satt på 2 stk saab dempere pga at volvo demperene var dårlige. Da har det lite for seg, 4 dårlige dempere i fronten var ikke gromt å kjøre med akkurat:P

 

Man må være nøye med å måle opp hvor høyt brakettene i innerskjerm skal stå. Den jeg hadde fantes det ikke fjæringsvei på pga den lure reodor som kontruerte det. Framhjulene kom ikke lengre enn 3 cm under forskjermen selv om man jekket opp bilen.

 

Og de fleste jeg har sett med doble dempere bruker innfestninga til stabstag som feste for demper. Men er mye mulig mange kjører uten stabstag foran? Jeg liker best å ha det på hvertfall, så jeg reiv av alt sammen som var laga til foran der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henriksen sa nå værtfall att han hadde bygd den. Har ikke diskutert emnet med han, men litt rart å skryte på seg en slik motor også, igrunn.. ;-) Men, til bilcross så dugde den sikkert bra nok!

 

Mulig 240-demperene tåler mere da de er grøvre enn Ascona-demperene kanskje? Men, skal ikke se bort ifra att jeg for en gangs skyld hadde flaks med noe jeg også.. Hehe

 

Jeg kan ikke no for det jeg, men jeg syns 240'n min hadde ett veldig godt understell å kjøre med. Den hadde sånne dempere/fjører som nevnt litt lengre oppi her + stab.stag bak, og ikke foran. Litt spesiell løsning har jeg hørt fra flere, men understyring var aldri no problem på noen av de løpa/treningene jeg kjørte i år. Kjørte på Gullabo grushjul foran hver gang, og vekslet mellom Gullabo grushjul, Yokohama 032R slicks og Silverstone grushjul bak.

Silverstone satt forresten som f... på Gardermoen værtfall. Mye bedre enn fryktet da de kjennes forholdsvis harde ut. Så, slike hjul kan jeg trygt anbefale videre til Volvo-folk værtfall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår