Gå til innhold

Skulle kappe i går

Ranger emnet


melonen1

Anbefalte innlegg

Skjønner de som kapper en runde jeg, men det gjør ikke akkurat bilen skamlav. Jeg hadde tvert investert i coilovers hvis jeg hadde hatt 240 og planlagt å ha den litt mer enn en vinter.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg lurer på hvor lite som skjer i livet ditt, siden du går rundt å grubler på slike småting...

 

Men jeg kan prøve og å hjelpe deg. Jeg har 3 volvoer, 1 -82 244 som ikke er kappa, 1 -77 242 uten kappa fjærer og en 87 744 uten kappa fjærer.

Oppfordrer alle til å "registrere" seg i denne tråden om de kjører ukappa fjører, så bamsemoms kan finne andre ting å lure på...

 

Lurer på hvor mange senka Volvoer det IKKE er kappa fjører på.

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange senka Volvoer det IKKE er kappa fjører på.

 

Er jo bare å forske i vei på hvor lav bilen din blir. I noen tilfeller blir bilen som en sprett ball etter å ha kjørt over en dump. Men skulle det bli for ille kan man kjøpe billig ting på Biltema.

 

Nå er ikke en org volvo en killer i svingene. Om du senker den så blir den kansje litt stivere, men bilen slipper å krenge så mye, for avstanden fra kanalen til bakken blir kortere. Det vil jo si at vis det krenger ekstremt så kan du støtte deg på kanalen :)

 

Nei, kapp i vei og sveis deg ei sperre så har du det morro i vinter..

 

Vet ikke om du så den 240'n som kjørte fortere på Bilsport banen enn den Porche Gt3'n gjorde jeg men.. Så ikke kom å si at det ikke er potensiale.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i distriktet skulle statens biltilsyn vise ungdommen hvor "farlig" det er med kappa originalfjærer.

 

De rota frem 3 stk 240'er:

 

1 med original fjærer

1 med kappa fjærer

1 med senkefjærer

 

dermed ble de sendt rundt banen og gjett 3 ganger hvem som kom først i mål??

 

Og gjett hvem som holdt på å kjøre av veien i hver sving.

 

BT ble lang i maska i allefall, for det ble litt flaut kan man si

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor mange senka Volvoer det IKKE er kappa fjører på.

 

Er jo bare å forske i vei på hvor lav bilen din blir. I noen tilfeller blir bilen som en sprett ball etter å ha kjørt over en dump. Men skulle det bli for ille kan man kjøpe billig ting på Biltema.

 

Nå er ikke en org volvo en killer i svingene. Om du senker den så blir den kansje litt stivere, men bilen slipper å krenge så mye, for avstanden fra kanalen til bakken blir kortere. Det vil jo si at vis det krenger ekstremt så kan du støtte deg på kanalen :)

 

Nei, kapp i vei og sveis deg ei sperre så har du det morro i vinter..

 

ja du fikk jo sett hvor dårlig en 240 ligger med kappa fjører når du var på g.moen;)fikk ikke feste i det heltatt

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har en 240 senker bilen. Ser jo helt jævelig ut med orginalfjærer, noe så å si alle andre biler også gjør, så det å senke/kappe fjærer er ikke noe spesielt volvo fenomen.

 

Når det gjelder kapping så er det bare å kappe av så mye man vil, men det lønner seg å ha litt forspenn igjen så fjæra ikke er helt løs når man jekker opp bilen. Har man senkefjærer holder det stort sett med 1-2 runder foran.

 

Dersom man skal bli kongen av bondelandet er det like enkelt å ta vekk hele fjæra, å kjøre max senk hele tiden.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i distriktet skulle statens biltilsyn vise ungdommen hvor "farlig" det er med kappa originalfjærer.

 

De rota frem 3 stk 240'er:

 

1 med original fjærer

1 med kappa fjærer

1 med senkefjærer

 

dermed ble de sendt rundt banen og gjett 3 ganger hvem som kom først i mål??

 

Og gjett hvem som holdt på å kjøre av veien i hver sving.

 

BT ble lang i maska i allefall, for det ble litt flaut kan man si

 

Fortell da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell da!

 

ble nok den med kappa fjærer som kom først. den med senkesett ikke langt bak, mens den med originale slet kan man si.

 

Var ikke helt det utfallet BT hadde sett for seg i "moralprekenen" sin

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår