ss242 Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Hvor lett vil dette passe? Eller er det noe som passer? Skal hjelpe en kompis med et lite prosjekt. Han kjøpte seg en 87 eller 88 mod xr3i som donor bil. Er vel forresten deler tilsalgs fra den bilen! Men er dette noe som "lett" lar seg gjennomføre, eller er det bare å skaffe en annen motor? Han har egentlig ikke lyst til å kappe i karosseriet, pga muligheten til å sette den tilbake til original tilstand. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spenol Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Litt ukvalifisert synsing: Tjaaahh... Det er jo en 1,6 CVH-motor som (i en annen versjon) også ble brukt i Sierra, så det burde vel gå å ha den langsmontert. Men det trengs vel en girkasse (og div annet smått og godt) fra en slik Sierra. Plassmessig burde det vel heller ikke være umulig, det går jo inn toliters Pintoer, så... Men alt i alt høres det ut som mer trøbbel enn moro. Siter A quitter never wins. A winner never quits. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 hvorfor i all verden vil du ha en xr3i motor i en mk1er? PINTO POWER!! Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Bare en bruksbil, bare ha litt mer pulver i den. Han har liggende en pinto turbo også, men den skal brukes til andre prosjekter. Hvilken motor anbefaler dere evnt? Lett å montere og går ok? Han påstår at en vanlig 2l ikke går nedi uten å modifisere i karosseriet, så det var ikke aktuelt. Er ikke den xr3i motoren grei nok da? Donorbilen hadde bare gått 130'k. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 trenger ikke kappe opp bilen hvis du bruker rs2000 clutch hus. Koster en arm og et bein hos burtonpower.com Girstanghullet må forresten flyttes litt bakover så litt kapping blir det uansett, men ikke direkte på grunn av motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Hvorfor ikke skaffe en OHC motor fra en sierra eller lignende? Disse motorene er vel lettere å tilpasse osv, å di er lett å trimme,modifisere osv..EFi power:D IS motor 115hk, lett å få tak i trim,turbo,kvaskam...= blårøyk ut av helvete:D :D :D Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sprocket Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 enig med dere.. skal man først bytte motor så putt inn noe annet en xr3i motor, da.. dette er jo pysemotor uten like. det heter jo GTI når den forsikres, men det er det nermeste man kommer sportslighet :P Siter syklende :-) [x] BMW 323i - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Sikkert ikke vanskelig å tilpasse en vanlig 2.0 ohc, men han påstår det blir litt for mye kapping/banking i karosseriet. Men en girkasse fra sierra 1600, passer på den xr3i motoren? Vil det da også passe med giroverføringa? Sikkert andre motorer som bedre å bruke. Men når han allerede har kjøpt en xr3i som delebil, så er det vel like greit å fortsette med den. edit: passer også girkasser fra mk2 1600? Og var noen av disse tilgjengelig med 5 trinns? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 presisering, det er ikke på grunn av toliters motoren du trenger å skamfere bilen men på grunn av girkassa alene. den må du bytte uansett hvis du skal ha mer enn 80-90 hk må forresten klippe litt foran for å få plass til toliter radiator også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Så hva vil da det "perfekte" oppsettet bli? (motor og gir) Uten noen form for inngrep i karosseriet. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 hvis du insisterer på at girstanghullet ikke kan flyttes et par tommer bakover så er det vel bare 1600 ovh motor det sterkeste som passer den originale gearkassa. Disse ble brukt i escort mk1/2, cortina mk2 og capri mk1 og er ikke å oppdrive her til lands. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 vel, escort mk2/1 kom vel aldri med 5trinns gearkasse, Siden "værstingen" i mk2 serien rs2000 bare hadde 4trinns gearkasse, men jeg vet at Sierra kassen passer på denne motoren....altså 5trinns gearkassen fra 2l sierra!! Men vet ikke om den passer i escort motoren, men hvest en gearkasse fra escort mk2 passer på xr3i motoren.MÅ jo sierra kassen å passe:rolleyes: ? Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 oki! Men får vel gå ut over hullet til girstanga allikevel da:) Men den xr3i motoren med sierra 1600 kasse vil fungere? Greit at det ikke er en "grom" motor, men betydelig sprekere enn den 1,1 (ellerno) som sitter der. Høres ikke ut som folk er noe begeistret for denne motoren! Hva er svakhetene på disse? edit: så ikke innlegget til HansenRS før jeg postet. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegala Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Der tok du feil!! Rs1800 ble levert med 5trinns kasse. Dette prosjektet med noe xr3i greier i en mk1 er jo voldtekt av god gammel nostalgi!!! Skal det brukes noe fra 80 tallet må det bli noe rs200 eller cosworth!!!! Vennligst ikke ødelegg mk1èren med et fiaskoprosjekt!!! Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by vegala Der tok du feil!! Rs1800 ble levert med 5trinns kasse. Dette prosjektet med noe xr3i greier i en mk1 er jo voldtekt av god gammel nostalgi!!! Skal det brukes noe fra 80 tallet må det bli noe rs200 eller cosworth!!!! Vennligst ikke ødelegg mk1èren med et fiaskoprosjekt!!! må være ekstra utstyr.. orginalt så var det ikke. har rs 1800 rep bok.. ble lagd 112 eks hvis du tenker mk2.. de fleste brukt som rallybiler.. eneste 5 trinns kasse jeg vet om som passa da er zf kassa. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.