Kjetilr Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by nissan s13 oki! Men får vel gå ut over hullet til girstanga allikevel da:) Men den xr3i motoren med sierra 1600 kasse vil fungere? Greit at det ikke er en "grom" motor, men betydelig sprekere enn den 1,1 (ellerno) som sitter der. Høres ikke ut som folk er noe begeistret for denne motoren! Hva er svakhetene på disse? edit: så ikke innlegget til HansenRS før jeg postet. men hva med svinghjul, avstander osv.. vil dette passe, jeg tviler.. starter osv..??? virker som et taps prosjekt.. sett i noe som passer... hvertfall min anbefaling..:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by vegala Der tok du feil!! Rs1800 ble levert med 5trinns kasse. Dette prosjektet med noe xr3i greier i en mk1 er jo voldtekt av god gammel nostalgi!!! Skal det brukes noe fra 80 tallet må det bli noe rs200 eller cosworth!!!! Vennligst ikke ødelegg mk1èren med et fiaskoprosjekt!!! Som sagt er dette en bruksbil, og han vil ha en sprekere motor uten større kostnader og modifikasjoner i karosseri. En rs200 og cosworth oppfyller ingen av disse kravene. Årsaken til at han ikke vil modifisere karosseriet, er at bilen skal lett kunne tilbaksetilles!! dvs ingen form for "voldtekt" av denne bilen! Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Svinghjul, starter osv burde jo da passe fra en sierra 1600? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by nissan s13 Svinghjul, starter osv burde jo da passe fra en sierra 1600? på en xr 3i motor? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegala Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Finn en annen bil da vel? og ta vare på mk1!!! Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by vegala Finn en annen bil da vel? og ta vare på mk1!!! enig... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by Kjetilr på en xr 3i motor? Gjør det ikke? Bare gjetter, ettersom har fått antydet at det er samme blokk. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by vegala Finn en annen bil da vel? og ta vare på mk1!!! Poenget var jo som sagt mange ganger å ikke ødelegge noe originalt på denne bilen! Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegala Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Og hva med motorfester??? Nei, jeg tror nok ikke dette er noe og satse på!! eller hva kjetilr? blir jo nesten lei meg jeg.... he he.... Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by nissan s13 Gjør det ikke? Bare gjetter, ettersom har fått antydet at det er samme blokk. xr3i og sierra 1600 er ikke like motorer, men innfestningen, dvs hullbilde er likt.. i forhold til girkassen. Men om svinghjulet fra sierra passr på escort xr3i motor vet jeg ikke.. det er desverre endel avstander og deler som skal jobbe på lag der, og da veldig viktig at en er sikker før en legger ut på skruinga.. Kan fort bli problemer med masse ekstra maskinering og skruing.. bare et tips fra meg...:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by vegala Og hva med motorfester??? Nei, jeg tror nok ikke dette er noe og satse på!! eller hva kjetilr? blir jo nesten lei meg jeg.... he he.... dette blir nesten garantert skjegg og hue i postkassa.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegala Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Jeg skjønner! men det må dere garantert!! Sjekk litt rundt etter en 1600 kent motor. Den kan sprekes opp greit seinere også. Det ble tatt ut ca 190 suge hester av 1300 kent på 70 tallet, så der er det potensiale seinere! kanskje rundt 100 110 med en vass kam og 45 gassere... Fin bruksbil som blir leken med ei sperre og 4 trinns! Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 det er desverre slike prosjekt som gjør at det nesten ikke fins mk 1 ere igjen.. synd at en slik go bil skal forsvinne.. Lurer nesten på hvor mange som fins igjen i norge.. Folk som ruinerer disse bila eier ikke samvittighet... skjærer dypt i hjerterota mi..Men det værste er å se mk1 og 2 i bilcross... huff og huff.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Motorfester er vel minste problem. Faen, skulle aldri ha rotet meg borti noe fård prosjekt:eek: Hvorfor kan ikke alt være like enkelt som gode gamle 240'in? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by vegala Jeg skjønner! men det må dere garantert!! Sjekk litt rundt etter en 1600 kent motor. Den kan sprekes opp greit seinere også. Det ble tatt ut ca 190 suge hester av 1300 kent på 70 tallet, så der er det potensiale seinere! kanskje rundt 100 110 med en vass kam og 45 gassere... Fin bruksbil som blir leken med ei sperre og 4 trinns! Hvor kan man evnt. få tak i en slik motor? Er det noe eget ford forum noe sted? Hvilken prisklasse snakker vi om her? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.