Gå til innhold

xr3i i mk1?


ss242

Anbefalte innlegg

Originally posted by nissan s13

oki! Men får vel gå ut over hullet til girstanga allikevel da:)

Men den xr3i motoren med sierra 1600 kasse vil fungere?

Greit at det ikke er en "grom" motor, men betydelig sprekere enn den 1,1 (ellerno) som sitter der.

Høres ikke ut som folk er noe begeistret for denne motoren! Hva er svakhetene på disse?

 

edit: så ikke innlegget til HansenRS før jeg postet.

 

men hva med svinghjul, avstander osv.. vil dette passe, jeg tviler.. starter osv..??? virker som et taps prosjekt.. sett i noe som passer... hvertfall min anbefaling..:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by vegala

Der tok du feil!! Rs1800 ble levert med 5trinns kasse.

 

Dette prosjektet med noe xr3i greier i en mk1 er jo voldtekt av god gammel nostalgi!!!

 

Skal det brukes noe fra 80 tallet må det bli noe rs200 eller cosworth!!!!

 

Vennligst ikke ødelegg mk1èren med et fiaskoprosjekt!!!

 

Som sagt er dette en bruksbil, og han vil ha en sprekere motor uten større kostnader og modifikasjoner i karosseri.

En rs200 og cosworth oppfyller ingen av disse kravene.

Årsaken til at han ikke vil modifisere karosseriet, er at bilen skal lett kunne tilbaksetilles!! dvs ingen form for "voldtekt" av denne bilen!

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Gjør det ikke? Bare gjetter, ettersom har fått antydet at det er samme blokk.

 

xr3i og sierra 1600 er ikke like motorer, men innfestningen, dvs hullbilde er likt.. i forhold til girkassen. Men om svinghjulet fra sierra passr på escort xr3i motor vet jeg ikke.. det er desverre endel avstander og deler som skal jobbe på lag der, og da veldig viktig at en er sikker før en legger ut på skruinga.. Kan fort bli problemer med masse ekstra maskinering og skruing.. bare et tips fra meg...:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner! men det må dere garantert!!

 

Sjekk litt rundt etter en 1600 kent motor. Den kan sprekes opp greit seinere også. Det ble tatt ut ca 190 suge hester av 1300 kent på 70 tallet, så der er det potensiale seinere!

 

kanskje rundt 100 110 med en vass kam og 45 gassere... Fin bruksbil som blir leken med ei sperre og 4 trinns!

LARSEN RACING dvp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er desverre slike prosjekt som gjør at det nesten ikke fins mk 1 ere igjen.. synd at en slik go bil skal forsvinne.. Lurer nesten på hvor mange som fins igjen i norge.. Folk som ruinerer disse bila eier ikke samvittighet... skjærer dypt i hjerterota mi..Men det værste er å se mk1 og 2 i bilcross... huff og huff..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vegala

Jeg skjønner! men det må dere garantert!!

 

Sjekk litt rundt etter en 1600 kent motor. Den kan sprekes opp greit seinere også. Det ble tatt ut ca 190 suge hester av 1300 kent på 70 tallet, så der er det potensiale seinere!

 

kanskje rundt 100 110 med en vass kam og 45 gassere... Fin bruksbil som blir leken med ei sperre og 4 trinns!

 

Hvor kan man evnt. få tak i en slik motor? Er det noe eget ford forum noe sted?

Hvilken prisklasse snakker vi om her?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår