vegala Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Det er ikke så vanskelig så lenge du vet hva du driver med, og ikke noe grønnsaks formål med gode gamle travere.... Stemmer at Volvo er greit. Fint å skru på! men det er selvfølgelig ikke bare bare når man driver med evo motorer og div... Kjøp 360 da vel!!!! Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegala Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 kent motorer får du vel i alle prisklasser.. solgte en 1600 med litt trim ca 160hk som måtte overhales for 4500,- Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 360 er jo ikke volvo engang, bare en stakkars renault med litt volvo stæsj! Men en kent motor er vel ingen dårlig ide, takk for den! Er som sagt en kompis jeg hjelper, og han SKAL kjøre mk1:D Men han bruker opp alle pengene sine på bilcross, bruksbil er andre prioritering. Dermed vil han ha et rimelig alternativ. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegala Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 360 med evo motor er vel ikke feil!!! Skjønner opplegget. Men det er litt "dumt" og bruke en sånn bil og bare lage ingenting... Prøv å få tak i et bedre motoralternativ. Sier fra hvis jeg finner noe. lykke til. Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Dette er ingenting å diskutere egentlig. Kjøp en 1600kent, den går rett nedi og alt passer, så har du vel en 75orginale hester eller han kan bruke en trimma 1600kent. Og sørg for at kompisen din holder mk1ern unna bilcross bana Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Og sørg for at kompisen din holder mk1ern unna bilcross bana [/b] Slapp av, han bruker bare mk2 der. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 mark1, veit du om noen som har 1600 kent motor til salgs? De vanskeligste ved å sette i en slik motor er vel å finne en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by deluxe1300 mark1, veit du om noen som har 1600 kent motor til salgs? De vanskeligste ved å sette i en slik motor er vel å finne en Jeg har ikke hatt inntrykk av at de er så vanskelige å få tak på, men jeg skal si ifra om jeg ser noen. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Altså volvo motor i en ford, Det er som å banne i kirka!! Å volvo er vel kansje greit å skru på, men det er faen ikke greit å se på.....;) (helt til ford kjøpte dem opp, blei litt likar på tegneborde demmes når dem fikk invistert i passar å gradskiva) Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Hva har egentlig ford gjort for designet dems? S80 ble utviklet før de ble kjøpt opp, og den har satt design standarden på dagens biler. Og ford har vel ikke glimta til med noe særlig design selv: sierra, escort (utenom mk1), mondeo, scorrpio osv. Sier jo litt at sjefsdesigneren har porsche 944/928 som eksempel på "perfekt" design:D Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by HansenRS Altså volvo motor i en ford, Det er som å banne i kirka!! Å volvo er vel kansje greit å skru på, men det er faen ikke greit å se på.....;) Hva er galt med det? De er lette å skru på, lette å få tak i deler til, enkel og velprøvd konstruksjon osv. etc... Og når det gjelder det estetiske; en Volvo B230FT med 16v-topp, polert grenrør, samt polert kompressorhus på GT40-turboen er noe av det peneste som tenkes kan i et motorrom. Akkurat passe forhold mellom "plastdekselsymfoni" og "ribbet-til-beinet-race-motor". Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by nissan s13 Hva har egentlig ford gjort for designet dems? S80 ble utviklet før de ble kjøpt opp, og den har satt design standarden på dagens biler. Og ford har vel ikke glimta til med noe særlig design selv: sierra, escort (utenom mk1), mondeo, scorrpio osv. Sier jo litt at sjefsdesigneren har porsche 944/928 som eksempel på "perfekt" design:D kan vel ikke påstå at en 240 har bra design? En ford sierra var utrolig nyskapende i 82 da den første kom, men en volvo 240 i 82 var ikke akkurat nyskapende.. Volvo passerte hele 80 tallet og de første 5 åra i 90 tallet med helt firkanta blikkbokser med konstruksjoner fra 1960 tallet.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by tekNetium Hva er galt med det? De er lette å skru på, lette å få tak i deler til, enkel og velprøvd konstruksjon osv. etc... Og når det gjelder det estetiske; en Volvo B230FT med 16v-topp, polert grenrør, samt polert kompressorhus på GT40-turboen er noe av det peneste som tenkes kan i et motorrom. Akkurat passe forhold mellom "plastdekselsymfoni" og "ribbet-til-beinet-race-motor". hvorfor bruke volvo motor når en har masse muligheter i ford motorene? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by Kjetilr kan vel ikke påstå at en 240 har bra design? En ford sierra var utrolig nyskapende i 82 da den første kom, men en volvo 240 i 82 var ikke akkurat nyskapende.. Volvo passerte hele 80 tallet og de første 5 åra i 90 tallet med helt firkanta blikkbokser med konstruksjoner fra 1960 tallet.. Vet ikke hvor nyskapende det var. Så et intervju av han som designet, og han hadde "lånt" veldig mye fra porsche 944 eller 928 (Husker ikke betegnelsen helt). En 240 var vel heller ikke så nyskapende i '82, da den var basert på 140 fra 60 tallet. Men det sier jo litt når man har kunnet selge en bilmodell over så lang tid? Uansett var det nok mye tekniske løsninger i en '82 mod 240, som en sierra bare kunne drømme om. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Originally posted by Kjetilr hvorfor bruke volvo motor når en har masse muligheter i ford motorene? hvorfor bruke ford, når man har enda flere muligheter i volvo? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.