Gå til innhold

Driti deg ut? Eller har goe bilder av andre som har?

Ranger emnet

Finken

Anbefalte innlegg

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan vel komme med mitt bidrag jeg å da... Jobba på en hugger for noen år siden, skulle ta inn en BMW 318i.. Selvfølgelig noe dritt sånn at hjula var låst.. (Alle sammen) Henter gaffeltrucken, skal til å kjøre inn da ei hurpe parkerer i veien for meg uten at jeg ser det.. Gir på og smeller BMW'n inn i trynet på bilen hennes.. Hopper ut som en liten hissig kruttpakke og kjefter dama ut av en annen verden.. Hun begynner nesten å grine og jeg får dårlig samvittighet, går inn å henter nytt panser/grill + den ene lykta hun skulle ha ny av :p Beste var at vi hadde samme farge på panseret hun fikk :p

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neis, hadde 80 cirka. slak høyre sving, go driv på sleng. Så kom i opp i raua på en kompis som kjørte 30-40, så kom en anna kar i mot.

Så da va valget smelle i raua på en bil, front mot front eller grøfta. Så valget mitt e ganske synlig da eller?:oohh

Endret av -ugla-

X Vw santana cl 84

X Opel omega 2,5 95

Borgward isabella 1960 Total restaurering

Opel Omega 2.5manuell cd 95

Peugeot 406 svti 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... Regna med det måtte være noe slikt.. :p

Uansett.. Artig tråd detta.. Har selv aldri hverken kjørt utfor eller kollidert på mine 3 (snart 4 år) med lappen.. Enda jeg kjører rimelig værst.. :p

Eller.. har "glidd" utfor en plass.. Oppoverbakke, å veien var dosert veldig mot grøfta, og med mine piggfrie piggdekk som har gått i bilcross 2 sessonger, glei jeg sakte utfor med hele høyresida.. Hadde vel kanskje 20km/t da..

Er vel bortimot det flaueste jeg har gjort ihvertfall.. Bakken var jo rett å fin og greier.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viktig at det var 105hk i traktoren:thumb

HAHA

anyway, for å bidra....har ikkje lappen endå, men har rukket å dra av allerede!:thumb

3 dagen med eigen bil, ut å kjøre med ein kompiss(som nettop har tatt lappen) la den brei i ein sving som er litt tvilsom, sladden blir for brei og eg tar uti brøytekanten med bakhjula, får så ein voldsom kontra og har valget: lyktestolpe eller ein traktor tur på ein åker...så nå går det nåken fine spor utpå ein åker...

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en volvo 140 som jeg skulle bytte bremserør på.

Men røret var ikke langt nok, så da tenkte jeg å parkere bilen i garasjen for så å fortsette imorgen, når jeg hadde fått i nytt rør.

Men hadde en dårlig uvane med å akse på mye når jeg skulle parkere inni der.

Det endte rett i arbeidsbenken, og fikk flytta veggen litt.

bilen berga ganske bra. fikk banka ut det som var på tur inn mot motorrommet. gikk med ei lykt, grillen, og en fin liten bøy på panseret.

P5260159.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen bilder av det, men glemmer aldri denne episoden med min aller første bil.. En 78 Mazda 929 Hardtop 1800.. Denne hadde nemlig en sånn matte over girkassetunellen som hadde ganske hard plast helt framme ved torpedoveggen og nedover sidene mot pedalene. Og etter mye slitasje hadde dette hjørnet ved gasspedalen begynt å brette seg endel utover..

Og da kan dere sikkert gjette hva som skjedde videre..

Jeg drev å lekte meg langs en grusvei, og kom i full breiside rundt en sving på full gass så grusen sprutet. Men da jeg skulle slakke av hang selvsagt gasspedalen fast på full flising.. Så før jeg fikk skrudd av tenninga eller tråkka noe som helst clutch eller brems så gikk det rett til skogs ut av svingen og resten skjedde bare veldig fort..

Full fart så kvist og kvast sto mens motoren hylte om nåde, etter vel 20 meter med skogbrøyting lettet bilen fra bakken og ble hengende halvannen meter over bakken..

Jeg hadde bøyd så mange småtrær under bilen at de til slutt løftet hele bilen.. :lol:

Måtte tilkalle en bonde i nærheten med traktor for å dra ned bilen igjen, og han klødde seg i haka da han fikk se bilen.. "Jasså, Mazda vokser på trær også?!" sa han med et glis om munnen.. :D

Følte meg passe lur da ja..

Og i tillegg sleit han av 2 sett med kraftige kjettinger for å dra bilen ned derfra med 4hhjulstrekker John Deeren sin, og de måtte jeg jo betale masse hundrelapper for..

Når jeg kom hjem tok jeg fram saksa og klipte vekk den forbanna fliken i matta! :Devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer stadigvekk på gamle pinlige episoder mens jeg tenker etter.. Og jeg kan jo likegjerne dele på dem til felles hygge.. :D

Fortsatt ingen bilder, men det får vi overlate til fantasien..

Det var rundt påsketider, og jeg skulle være med en gjeng på snøscootertur i Sverige.. Min scooter hadde jeg akkurat solgt, så jeg var degradert til å sitte på med andre.. Etter å ha tilbragt dagen med både prøvekjøring og vært tilskuer til masse artig lekekjøring skulle jeg sitte på en runde med ene kameraten min. Han hadde ingen værstingscooter, det var bare snakk om en Lynx 583, kort utgave med vel 120-130 gamper.. Alle de andre hadde parkert i solhellinga ved en stor innsjø, og satt med flott utsikt utover sjøen..

Kompisen min er av typen som har en smule mark i rumpa, dvs han har aldri tid til å sitte stille noe sted. Så han skulle ikke ha noen pause i kjøringa, og han klarte å overtale meg til å bli med en runde borti snøfonna noen hundre meter borte. Så jeg slengte meg med..

Det var veldig mye løssnø på den plassen han fant, så snøen kavet over lårene på oss mens vi fløt oss rundt mellom bjørkeleggene oppi bakken der.. Og dette ble litt problem for meg, for scooterdressen min ble veldig glatt under baken min da det ble liggende så mye snø over setet.. Og jeg hadde kun kompisen å holde meg rundt, for scooteren hans hadde ingen bøyle eller noe håndtak bak. I tillegg til at setet var kun beregnet for 1 pers. Men jeg trengte bare å løfte meg litt kjapt og sope vekk snøen med hånda så ville jeg vært kvitt problemet, jeg måtte bare finne riktig tidspunkt å gjøre det på.. Det var jo litt vanskelig mens vi kjørte så aktivt i den bakken.

Men så kjørte vi utover sjøen igjen, og skulle tydeligvis tilbake til de andre. Jeg ventet til kompisen var ferdig med å akselerere utover og når han slakket av litt tok jeg sjansen. Slapp ene hånda og løftet baken såvidt bare for å få hånda under.. Det neste jeg registrerte var at scooteren plutselig forsvant under meg i et heftig vræl.... :oohh

Noen som har prøvd å løpe i 100km/t på snø?? :watchout

Det gikk ikke så veldig bra, landet perfekt og satset virkelig på å få tatt et skikkelig 7mils-steg, men det gikk rimelig fort på trynet gitt.. :spin Dro vel 50m på huet før jeg ikke husker annet enn veldig vondt, veldig svart og enda mer vondt.. :drunk:

Men var kjappt på beina igjen, med hjelmen full av snø og hyttet med neven etter kompisen.. Vet ikke om jeg hyttet neven i riktig retning engang, så svimmel var jeg.. Og så hørte jeg latterbrølet fra rundt 15 tilskuere på podiumplassen oppe i skråninga.. De hadde selvsagt fått med seg hver minste lille detalj.. :Devil:

Kompisen på scooteren fikk snudd etter etpar hundre meter da han merket at scooteren gikk liksom alt for lett, og fikk med seg siste del av landinga, og knyttneven. Han var skeptisk da gitt.. hehe.. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par fine som er ganske nye;

Før jul en gang:

Jeg og en fetter kjører på vatnestrøm, rett ved Iveland for lokalkjente. Ser en fin sving, og legger bilen breit. Men så kommer den altfor breit, og vi kjører ut med ræva. Sklir 60-70 meter nedover i en dyp grøft, før vi smeller i en skogsvei og spretter over den.

En annen kveld er vi ute på ca samme plass. Kjører ut med ræva i grøfta i 60-70, og spretter opp på veien igjen. Det sa smell, og hele baken ble skjev etterpå :P Alufangeren knakk til og med.

Nyttårsaften:

Klokka er 5-6-7 på morraen, og jeg blir vekker når telefonen ringer. En fetter har kjørt ut i lysløypa med sin søsters 407. Jeg må kjøre inn der, og trekke han opp. Selvfølgelig har han ei deilig dame i bilen når det skjer, flaut! :P

En gang i Januar:

Jeg kjører ut i en annens bil. Høyre side foran blir trøkt godt inn. Heldigvis skulle bilen vrakes bare noen dager etterpå :P Men nå er det snakk om å sprenge den i lufta i stedet.

En annen gang i Januar:

Kjører på isen med noen. En av de smeller i en flytebrygge og raserer den totalt. Jeg kjører ved et uhell over den og punkterer sannsynligvis begge høyre hjul på den. IRRETERENDE

En gang i februar:

Legger bilen breit, og fronten treffer selvfølgelig autoværnet, og jeg snurrer rundt og stopper sidelengs i veien. Må kjøre fram og tilbake for å komme meg ut, mens 5-6 biler stopper opp og ser på :P

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider