Gå til innhold

Noen skoda utfordringer:)

Ranger emnet

fjesme

Anbefalte innlegg

Hei første gang jeg skriver her. Vært her og fått gode tips mange ganger tidligere:)

Trenger et par tips:

Min Octavia 2001 har begynt å gå noen meter. For en stund tilbake mistet jeg all effekt fra 2500 rpm og opp. Dette var selvfølgelig på langtur. Var innom skoda i Trondheim. De mente det var turboen, og jeg trodde dem da. Begynner derimot å bli usikker nå. Bortsett fra effekttapet kan jeg ikke se noen andre "ringvirkninger", slik som økt oljeforbruk m.m.

Eller kan jeg ta feil. Isåfall trenger jeg en ny/brukt turbo. Noen tips. Har jeg rett regner jeg med det er luftmassemåleren.

Ting 2: vindusheiser begge sider foran er gått - må disse skiftes helt ut.

Så til det som er gøy. Skulle gjerne hatt noe mørkere ruter i den nye bilen 2005 octavia. Noen tips. Har vært og lest på solarplexus.com og solfilm.net. Neon tips erfaringer?

mvh

TE:spin

Jeg kjører: 2001 Octavia 1,9 TDI Elegance (334000 km)foreløpig:)

Kona kjører: 2005 Octavia 1,6 Elegance (en veldig god bil)

Denne selges: 1995 Felicia 1,3 Utstyr??? (som den står)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til det som er gøy. Skulle gjerne hatt noe mørkere ruter i den nye bilen 2005 octavia. Noen tips. Har vært og lest på solarplexus.com og solfilm.net. Neon tips erfaringer?

mvh

TE:spin

Hei og velkommen.

Ikke tenk på Solarplexus. Jeg satt på med en kollega som har dette montert og må si at vibrasjonene irriterte meg grønn :D

Plus at han ikke får tatt ned vinduene bak.

Da hadde jeg heller gått opp en prisklasse og fått proffsmontert riktig solfilm isteden...

((MeKe))

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært skiftet noen luftmassemålere pga dårlig trekkraft.

Har mer tro på det enn turbo. Er det diesel du har?

Ang vindusheisene,så er det wirene i hevemekanismen som bruker ryke,dersom motoren er i orden,flyttes denne over. Ikke så ille pris på vindusheveren.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solfilm.

Hva vil det koste og å det gjort skikkelig?

Noen som gjør dette i Kristiansand?

Manglende trekkraft.

Den er lik hele tiden. Helt til å begynne med kom det tilbake et par ganger men nå er det konstant dødt fra ca. 3000 rpm.

Fant noen brukte LMM hos Norsk bildelsenter. Går denne å bytte selv? Da koster det jo ikke mye å prøve:)

Vindusheis.

Så det er mulig å få skiftet kun wiren? Motorene fungerer så det hadde jo vært veldig fint.

Jeg kjører: 2001 Octavia 1,9 TDI Elegance (334000 km)foreløpig:)

Kona kjører: 2005 Octavia 1,6 Elegance (en veldig god bil)

Denne selges: 1995 Felicia 1,3 Utstyr??? (som den står)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solfilm.

Hva vil det koste og å det gjort skikkelig?

Noen som gjør dette i Kristiansand?

Manglende trekkraft.

Den er lik hele tiden. Helt til å begynne med kom det tilbake et par ganger men nå er det konstant dødt fra ca. 3000 rpm.

Fant noen brukte LMM hos Norsk bildelsenter. Går denne å bytte selv? Da koster det jo ikke mye å prøve:)

Vindusheis.

Så det er mulig å få skiftet kun wiren? Motorene fungerer så det hadde jo vært veldig fint.

LMM tar vel 10 min å skifte kanskje.

2007 Mazda 6 2.0D

2012 Peugeot Partner HDI EMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider