Gå til innhold

Vurderer S14a....


ManiaCoupe

Anbefalte innlegg

Originally posted by ManiaCoupe

Var å kikket på denne idag og studerte rompa på den spesiellt og den har jo absolutt potensiale......

Akkurat denne var litt "sliten" så hvis jeg skal ha en S14a blir det ikke denne:

 

Det ligger flere bilder under : http://home.no.net/maniac/200sx/

 

Hva mener du med litt "sliten", har sett den har stått til salgs en stund.

Skal ha meg en slik bil selv!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sinnsykt mye riper i lakken..dvs overalt. Nå synes jo det spesiellt på sort bil. Litt slark i plasten i cockpiten, ledninger som lå løst bak. Motorommet var "prøvd" vasket, men man må nok demontere det som er av deksler og gå på med litt tøffere enn vanlig motorvask! Av positivt kan jeg jo si at den er helt bulkfri og innvendig justering av turbotrykket. Jeg synes 250' for denne som da har gått over 130' er altfor mye. Den er importert for ca 1 1/2 år siden fra Tyskland. Jeg kan jo importere en som er nyere og har gått rundt 50' for ca 200.000 så da sier det seg selv :)

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lakken er ganske ræva på bilene. Nesten så en ikke tør å vaske bilen fordi det lager riper.

Vurderer selv omlakkering hvis jeg skal bruke penger på lakken. Polering 2-4 ganger i året er HELT nødvendig (nå bruker jeg steamer til vasking da..)

Tror ikke du finner mange slike biler som er fine(strøkne) i lakken, dessverre.

 

Kan da ikke være mye å klage på at motorvasken er dårlig og at det ligger noen løse ledninger i hekken??

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ostby

Hehe ganske kresen du da? hvor vanskelig er det å feste noen ledninger og vaske motorn? Så ut som et meget bra eksemplar for mine øyne. Nå har ikke jeg vært å sett på den da.

 

Man må jo være kresen når bilen er priset til 250.000!!

Hadde prisen vært satt ned til rundt 200' så hadde det vært helt greit. Og det er ikke bare å vaske motorrommet for det hadde de tydeligvis prøvd. Må skru av diverse deksler og gå på med hardere lut hvis det skal bli strøkent.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en bil som er importert fra Tyskland, så dropp at det kanskje ikke ser gullende rent ut i motorrommet.

Ofte bruker de en slags "motorlakk" eller voks som sprøytes overalt, - på motor og innerskjermer som skal hindre at bl.a aluminiumen korroderer. Denne ser ut som størknet olje/tectyl og kan være vanskelig å få bort om en ikke går på med avfettingsveske og høy temp på steameren.

Jeg tok hjem en 300 ZX TwinTurbo der hele motorrommet var oversprøytet med slik voks. Jeg brydde meg ikke om det i det hele tatt så lenge en vet "hvorfor" det er skittent, - men heller ser hvilket potensiale bilen har (mener "hva" som må gjøres for at bilen skal bli ok).

Se heller etter andre skavanker enn et skittent motorrom.

En tusenlapp hos et bilpleiefirma gjør underverker. De vet hvilke vaskemiddel de skal bruke for å få det til å se ut som om det aldri engang hadde vært støv i motorrommet.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Om det er en bil som er importert fra Tyskland, så dropp at det kanskje ikke ser gullende rent ut i motorrommet.

Ofte bruker de en slags "motorlakk" eller voks som sprøytes overalt, - på motor og innerskjermer som skal hindre at bl.a aluminiumen korroderer. Denne ser ut som størknet olje/tectyl og kan være vanskelig å få bort om en ikke går på med avfettingsveske og høy temp på steameren.

Jeg tok hjem en 300 ZX TwinTurbo der hele motorrommet var oversprøytet med slik voks. Jeg brydde meg ikke om det i det hele tatt så lenge en vet "hvorfor" det er skittent, - men heller ser hvilket potensiale bilen har (mener "hva" som må gjøres for at bilen skal bli ok).

Se heller etter andre skavanker enn et skittent motorrom.

En tusenlapp hos et bilpleiefirma gjør underverker. De vet hvilke vaskemiddel de skal bruke for å få det til å se ut som om det aldri engang hadde vært støv i motorrommet.

 

 

Hadde den dritten der i hele motorrommet på Imprezaen min. De hadde sprøytet det over alt, inkludert på turbo, IC og grenrør. Lukta ikke godt i bilen på vei hjem, og til tross for heftig bruk av steamer så satt det fast....

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegar_KH

 

Det er så godt som det eneste alternativet til baklykter og det er

ihvertfall uaktuelt for meg å bruke så mye penger på det.

Skjønner ikke at det ikke finnes noe skyline lignende baklykter, eller blanke.

Ville tro det finnes men jeg har leita leeenge.

 

Du kan jo ta helt av og molde inn skyline lykter ? :)

vet ikke hvordan det blir med godkjennelse da men?

 

kan jo kanskje blir litt wannabe med en opel ascona m/ skyline tail lights. hehe.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår