randerzz Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 kjører 10" fusion powerplant sub (av typen H), sammen med PP-AM15001. suben skal takle 450 watt, og forsterkeren skal kjøre på 550 watt. men når jeg drar litt på på slutter suben helt å spille, så når jeg skrur ned volumet igjen starter den igjen. tenkte først at det var et problem med jordingen, så sjekket den, pusset skikkelig ned til metallet igjen skrudde fast og dekket til med litt silikon for å hindre korrosjon, (fusion anbefalte faktisk dette i innstallasjonsmanualen) prøvde igjen, men samme problemet ennå..! har brukt kabelsettet som fulgte med, så strømkablene skal passe til (4 awg) tenker det kan være de originale jordingskablene i fra batteriet som ikke klarer å levere, så disse skal skiftes ut.. noen andre forslag til hva som kan være problemet? Siter Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P. Corsa B World Cup 1.6 16v Omega B GL 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tangis Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Hei. Kutter forsterkeren helt ut eller blir den bare mye svakere? Jeg synes det høres ut som den går i "protection" modus av en eller annen grunn. Er det varsellampe for slikt på den forsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
randerzz Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 om den ikke kutter helt ut så blir det iallefall så lavt at jeg ikke hører den, og det er noen lamper på forsterkeren som blinker når det skjer, skal sjekke hva de betyr når jeg kommer hjem ;) Siter Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P. Corsa B World Cup 1.6 16v Omega B GL 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 1stk 10"sub? eller 2stk? Høres ut som forsterkere er defekt, med mindre du har 2stk suber, eller dobbelspole sub, som er paralellkoblet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
randerzz Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 1 stk 10" dobbelspole, usikker om den er paralellkoblet eller seriekoblet siden den var montert i kasse når jeg fikk den. Siter Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P. Corsa B World Cup 1.6 16v Omega B GL 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
randerzz Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 lampen som blinker er markert me "PRT", regner med at det er protection mode. Siter Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P. Corsa B World Cup 1.6 16v Omega B GL 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Den går nok i protect pga en av to ting...enten så får den for lite strøm...eller så har du en kortslutning i høytalerkabelen som går til sub og/eller brent sub. Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
randerzz Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 fant ut at jeg skal ha 4 ohm på forsterkeren for å få ca den effekten jeg trenger, 2 ohm blir litt for mye, og skal dessuten satse på lydKVALITET foran å spille høyt og leste da at det er best med høyest mulig motstand, å 4 ohm er det meste forsterkeren takler. så da er spørsmålet, hvordan koble opp 2 spoler på 4 ohm så jeg får 4 ohm motstand. bare koble til den ene spolen? Siter Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P. Corsa B World Cup 1.6 16v Omega B GL 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
randerzz Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Den går nok i protect pga en av to ting...enten så får den for lite strøm...eller så har du en kortslutning i høytalerkabelen som går til sub og/eller brent sub. får håpe det er strømmen som er problemet da, har ikke engang fått montert alt skikkelig, litt dumt om suben skal gå til helvete allerede nå.. Siter Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P. Corsa B World Cup 1.6 16v Omega B GL 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 fant ut at jeg skal ha 4 ohm på forsterkeren for å få ca den effekten jeg trenger, 2 ohm blir litt for mye, og skal dessuten satse på lydKVALITET foran å spille høyt og leste da at det er best med høyest mulig motstand, å 4 ohm er det meste forsterkeren takler.så da er spørsmålet, hvordan koble opp 2 spoler på 4 ohm så jeg får 4 ohm motstand. bare koble til den ene spolen? Ah...der fant du årsaken selv gitt ;) En 2x4ohm spola bass får du koblet i enten 2 eller 8ohm... Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
randerzz Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 forsterken gir 850 watt på 2 ohm, mens suben er 450 w rms, 900 w peak, er vel ikke optimalt det? http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=39&ids=artID nederst på den siden viser det da at hvis du kobler til kun den ene spolen får du 4 ohm..? Siter Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P. Corsa B World Cup 1.6 16v Omega B GL 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Det er nok greit å bruke begge spolene! Rekner med at subben tåler at berre eine spolen brukes, men du får jo ikkje utnytta subben skikkeligt. Det er bedre å ha ein (for) stor forsterker enn ein (for) liten forsterker. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg