Tor-Lein Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Fikk av gamle toppen igår. Et skrekkelig syn møtte meg, det var masse dritt og møkk på alle stemplene. Noen som vet hva dette kommer av? Se bilder... Bedre bilder kommer. Annet er at det er en tynn halvmåne "bak" stemplene når de er på bånn. (Se illustrasjon) Kommer det av vinkelen på rådene eller er det for sent å redde dem? Tenker på shortblock om det er tapt, og den må være i før EU-godkjenning i desember, så tiden er knapp. Setter pris på snarlig svar! Laget en kjapp illustrasjon om noen skjønner det... Er ikke like mye "gap" som på illustrasjon, men... Siter Definition of Old-School Hybrid Technology: Burns both GAS and RUBBER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Jøss? Har denne motoren gått tørr for olje en eller annen gang? Kanskje på grunn av et oljefilter som ble byttet for seint ved en eller annen anledning? Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Laber bensin,fet blanding,oljeforbruk,aldri mye varv bare rolig kjøring... da ser det ofte ut sånn. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Lein Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Laber bensin,fet blanding,oljeforbruk,aldri mye varv bare rolig kjøring... da ser det ofte ut sånn. Kun oljeforbruk stemmer her. Men det hjelper ikke meg noe, da jeg trenger å vite hva det kommer av. Siter Definition of Old-School Hybrid Technology: Burns both GAS and RUBBER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Kun oljeforbruk stemmer her. Men det hjelper ikke meg noe, da jeg trenger å vite hva det kommer av. Vet ikke hvor langt den har gått,men første gjetting er totalt døde ventiltetninger og/eller styringer.. Etter det,stempelringer. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Tipper ventiltettninger og at stempelringer er slitte. Kommer nok olje inn i sylindrene her ja. Mye "sot" og koks der. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uflax Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Kun oljeforbruk stemmer her. Men det hjelper ikke meg noe, da jeg trenger å vite hva det kommer av. Er det brukt billigolje ala Biltema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Lein Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 Nei, ingen billigolje. Ringer og alt er greit, var bare lyssetting som gjorde at gapet så større ut enn det er. Toppen har "warpet" 5mm og kan vippes på flatt underlag. Her har vi mye av grunnen tror jeg. Siter Definition of Old-School Hybrid Technology: Burns both GAS and RUBBER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 5mm?!! Jeg har sett smelta topper (brent bil) med mindre enn det... hva sjekket du planheten med? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-Lein Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 5mm?!! Jeg har sett smelta topper (brent bil) med mindre enn det... hva sjekket du planheten med? Jeg la den på en granitt benkeplate. Sjekket flere steder på plata. ca. 2mm til hver side.. Siter Definition of Old-School Hybrid Technology: Burns both GAS and RUBBER! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Da er den bare kast... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg