Gå til innhold

Fotoboks i Tyskland, trenger hjelp

Ranger emnet

Atco61

Anbefalte innlegg

Ny på forumet, med noen spørsmål:

For noen uker siden var vi i Tyskland i.f.m idrettsarrengement. Vi hadde leiebiler, hvor jeg sto som hovedsjåfør, med en annen kar som 2. de sjåfør.

Fikk i dag brev fra Bremen, og det visr seg at han andre har blitt fotografert i 117km/t i en 80 sone, dvs 37km/t for fort.

Jeg har fått brev fra Budget om dette og de har forøvrig trekt meg 25 euro for papirarbeidet. Ser at de har førerkortnr etc på kompisen min, og det er klokkerene bilder av ham.

Så problemene:

1.Brevet fra "Freie Hansestadt Bremen" er til kompisens navn, men med min adresse.

2. det er på tysk, og jeg forstår bare brøkdelen av det, men det virker som han pålegges å bekrefte personalia etc. i løpet av 1 uke.

3. Jeg får ikke tak i vedkommende, og har ikke adressen hans, men hadde uansett ikke tenkt å hjelpe de å finne ham...

Lurer så på følgende:

-Mister han førerkortet, hva er grensene i Tyskland?

-Hva slags bot kan ha evt. forvente?

-Hva skjer hvis han ikke svarer?

Jeg skal prøve å ringe tyskerne i morgen, og forklare situasjonen, prøver bare å få litt oversikt her.

Håper på svar fra noen som evt. har vært ute for det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update på denne saken:

I følge saksbehandler i tyskland, så var straffen for 37km/t over 80 100 euro i bot (billig :-) ) og inndragning av førerkort i 4 mnd...

Status nå er da at de har et navn (forøvrig feil stavet) og førerkortnr på vedkommende, samt en bekreftelse på at han var fører. Jeg har sagt at jeg ikke får tak i ham, men skal fortsette og prøve. Tyskeren skjønte problemet, og sa at de skulle prøve andre kanaler...

Så får vi bare se......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke førstehåndserfaring, men når det gjelder bøter generelt sier fattern (som reiste en del med bil i tyskland i jobben før) at han har også fått mange bøter og parkeringsbøter, men han sier at han har revet dem i stykker i det han kjørte ut av tyskland alle sammen... han har ikke hørt et fnugg fra noen av dem... Men kan jo ikke garantere for noe selvsagt!

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider